Gå til innhold

Daniel Nilsson

Members
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Daniel Nilsson

  • Bursdag 20. aug. 1979

Daniel Nilsson's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. ;D Glimrende! Kjente nesten jeg ble sliten av å dra så mye G.
  2. 4. til 5. juli var det, som sikkert mange fikk med seg, ATC 24 timer i strekk på Gardermoen. Takk til gutta som dro i gang dette. Jeg storkosa meg, og håper det blir gjentakelse av dette en gang. LYR-OSL SAS4491 OSL-TRD SAS382 TRD-OSL SAS379 OSL-GDN SAS4789
  3. Ble noe av i aller høyeste grad! Har vært en god strøm med trafikk inn og ut av OSL siste døgnet. Fløy i går kveld og det var full rulle! Driver ikke med terningkast, men dette var BRA!
  4. Stig Harald: Takk for rettelsene. Alle detaljer blir notert i boka.. hehe Vedr CI så er det ikke noen sikker kilde på det, nei. Jeg er faktisk ikke sikker på hva SAS bruker av diverse CI. Morten: PFPX er helt konge! Kan absolutt anbefales hvis man trenger planleggingsverktøy, spesielt på lange ruter. Nå skal det samtidig sies at det finnes freeware som funker utmerket også. Ernst: Takk for veldig hyggelig tilbakemelding!
  5. Takker for det, karer. Planlegging må til, og så er det jo gøy å lage en liten "story" over det hele, syns jeg hehe... Addons: REX Essentials texturer med Active Sky Next som værprogram. Airport scenery: Santorini X (hele øya er inkludert i dette sceneryet) og Oslo v2 fra Aerosoft. Ellers er det FTX Global og UTX Europe.
  6. Hallo godtfolk. Det er søndag 1. juni og vi befinner oss denne gangen langt nede i Egeerhavet - og på VATSIM - som SAS4778. Flighten vår til Oslo er kraftig forsinket grunnet tekniske problemer, men det nærmer seg omsider departure fra Santorini. Maskinen som står for morroa er LN-TUH Margrete Ingesdatter, en 737-705. TUH ble opprinnelig levert til Braathens den 30.01.00. Oversikt over ruta vår. Ni nasjoner i løpet av drøye 4 timer. Flight plan. Cost index 80 satt som følge av forsinkelsen, og dette gir oss en beregnet flytid på 3:47. Været på vår ferd nordover er ikke mye å gnåle om. Godt sommervær både i Egeerhavet og på Østlandet. Enroute er det forecast noe CB aktivitet vest og øst for ruta vår med topper på FL280 og FL350, men forhåpentlig feier vi klar av det. Passasjerene er ombord og ATC (Athens Radar) har gitt oss MILOS 1D departure fra 34R med klarering opp til FL210 og instruks om å rapportere passing FL80. I den forstand at LGSR rwy 34R bare er 2125 meter lang, så er vi tunge. Actual take off weight er 62 966 kg. Vi bruker imidlertid 63 tonn blank i take off calculation, og det gir oss kun 212 kg i margin fra MTOW på 63 212 kg under avgang. Det blir derfor full thrust med V1 136 / Vr 136 / V2 140 Så gjenstår det å fyre opp parafinbrennerne. Lined up 34R. Take off. Rett i front har vi party-øya Ios, i horisonten til venstre ligger Sikinos, og ute til høyre har vi Naxos. Cleaned up. So long Santorini! Ikke veldig vanskelig å se at lagunen er formet som følge av vulkansk aktivitet. Siste glimt av landsbyen Oia før vi legger nesa hjemover. Passerer waypoint MAKED på grensa til - you guessed it - Makedonia. En "company" Airbus A321 suser forbi 1000 fot over oss på sin ferd fra København til Skiathos. Godt en ikke er alene om å holde på med detta. Donau rett nord for Budapest. Polen - Østersjøen kommer til syne og svensken gir oss direct XENTA. Descender over Koster-øyene på den svenske vestkysten. Inbound for LUNIP 3M arrival. Cabin crew, prepare for landing Gear down Scandinavian 4778, wind 200 at 8, runway one-niner left, cleared to land Mine damer og herrer, velkommen til Oslo. Klokken er 19:10 lokal tid. Vi taxer inn til stand 41 Thank you for flying
  7. Ja, dette virker bra så langt. Håper dette får flere til å fly på Vatsim.
  8. Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Jepp, det er PFPX
×
×
  • Opprett ny...