Gå til innhold

"Bruker du mye tid (og penger) på FSX/X-plane? Da er dette drømmejobben for deg"


Magnus Farnes

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å søke i Trondheim, men frykter det blir vanskelig å få tilslag på grunn av at jeg jobber turnus på havet, 3:3  :-\

 

Kan jo hende du kan søke deltid? Så at det stod "opp til 100% stilling", så mulig du kan få noe som passer med turnusen! Men så var det bare de 3 ukene med opplæring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Aleksander, har du dermed noe info om hva som brukes av software og hvilken simulator eller whatever det her er snakk om? Skjønner at det har med utvikling av det nye point merge systemet de skal innføre i sørnorge, men fatter ikke helt hva de trenger simulator piloter til her, som ikke allerede kan gjøres av litt avansert programvare. Spørs om det har noe med realtime atc kommunikasjon da, som bare kan gjenskapes med "ekte" mennesker?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en simulator for ATC, som brukes for å oppfriske kunnskaper (slik en pilot er innom simulator et par ganger i året), eller for å lære nye prosedyrer. I dette tilfellet er de utlyste stillingene såvidt jeg vet kun for fornyingen av luftrommet.

 

Simulatoren er NATCON-basert, du har et radarbilde, et kontrollpanel for flyene du fører, voice for å kommunisere med ATC, og litt annet snacks. Det er meg bekjent ingen visuell simulering (tårnsimulator) annet enn radarbilde, verken for ATC eller simpiloter. Så "systemoperatør" er vel kanskje en mer passende beskrivelse enn "pilot" for denne stillingen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...