Gå til innhold

Gjensyn


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Milviz F-86F, mesterlig malt av Gunnar v d Meeren. En lenge etterlengtet modell, fantastisk detaljert både utvendig og innvendig. Men for min del ble den likevel stående i hangaren.

Morsom til å fly aerobatics, men slitsom på lengre turer. Umulig å trimme skikkelig, og vingler i alle retninger. Jeg måtte også modifisere noen lydfiler, da det pep noe infernalskt i mitt stereoanlegg på høyt turtall. Merkelig at Milviz forlot den slik, den hadde fortjent så mye, mye bedre .

 

old1-1.jpg

 

old2-2.jpg

 

old4-2.jpg

 

old3-2.jpg

 

Prøvde meg på en tur fra Bodø til Bardufoss, men ga opp over Lofoten. Da hadde æ sloss med kontrollene til skuldrene klappet sammen over bakhodet, og æ måtte bare skyte meg ut.

Andre som har tilsvarende erfaring ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Bruker du Accu-Feel? Slå den av uansett med denne Sabeltanntigeren!

 

Ahaa, det har æ ikke tenkt på :blush: . Takk for tipset, skal slå av accu-feel, og ta meg noen flere test-turer :)

Har ikke hatt problemer med accu-feel i andre modeller, så det tenkte æ ikke på. Husker også at F-86 fløy veldig bra nå æ kjøpte den, men at den var vanskelig å trimme. Det gjorde egentlig ikke så mye for min del, da jeg foretrekker å utfordre aerodynamikken under mer ekstreme bevegelser :whistle: . Men etter oppdatering ble den helt ubrukelig, og det kan stemme med at æ i mellomtiden hadde fått accu-feel !!! - Lydkvaliteten fikset jeg ved å bytte ut den lydfila som laget pipelyden, så nå kan æ understreke at Milviz har gjort en glimrende jobb også hva lydkvaliteten angår.

 

Dæven, no gler æ meg til å bruke helga på å utforske Sabre`ern enda mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Enig Kjetil, æ burde ha forstått det, men trodde ikke accu-feel påvirket flightmdl. Derimot tilfører den fantastiske lydopplevelser, risting og ekstra G-krefter under dårlige landinger, stall og uryddig flyvning ;) Sammen med FTXGlobal er Accu-Feel den addon som har tilført FSX det beste siden den kom i salg for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal dere ha for både kommentarer og god hjelp :)

.... 10 år siden FSX kom ut var et grovt anslag, men det føles som minst 10 år siden :blush: .

 

Ellers må æ be om unnskyldning til både Milviz og andre for at æ kritiserte Sabre for vinglete flyvning. Siste tur uten Accu-Feel innkoblet forandret F-86 fra urokråke til elegant jaktfalk.

Det var en kraftig aha-opplevelse, og litt merkelig at det ikke har vært større tema i alle fora!? No vet æ bedre, og igjen kan æ nyte denne fantastisk fine modellen fra Milviz :)

old5-2.jpg

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...