Paul-André Tilrem Skrevet 1. oktober 2013 Skrevet 1. oktober 2013 Å frakte en P51-D Mustang til Conningsby i England skal da ikke være store greiene. Men her tar vi den lange veien i feil retning. KSFO-PASI Det er kaldt på morgenen, og en nyoverhalt Mustang står klar til dyst. Vi vender nordover, og jeg begynner å lure på hva jeg har begitt meg ut på. Da er vi igang. Mt. Rainier langt der borte. Ved Ketchikan starter vi så smått på nedstigningen Trygt nede etter 5 timer og 20 minutter i lufta. PASI-PANC Vi forlater Sitka. Det er bra øde her oppe. Gjør klart for landing 7R Kaffe til piloten og fuel til maskina. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Skrevet 1. oktober 2013 PANC-PACD Forlater Anchorage -37°C på 24.000 fot Ankommer Cold Bay etter litt over 2 timer. PACD-UHPP Vi må ha breddfulle tanker for å nå fram til Russland. Krabbesesong, så Sig, Keith, Junior og alle andre ligger sikkert ikke til kai her. Fra -39° i høyden og ned til +3° og regn på Petropavlosk. Dugget bra på canopy. UHPP-RJOA Etter en tids opphold grunnet vanskelig papirmølle var vi endelig på vei igjen. Hiroshima neste. Når den japanske kysten nærmer seg må vi stole på kompass og kontrolltårn. "Forrow heading 240°" Etter 2t 40min passerer vi Sapporo Etter 4,5 timer var vi framme. Et par timers pause før turen går til Hong Kong. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Skrevet 1. oktober 2013 RJOA-VHHH Forlater Hiroshima og setter snuten for Østkinahavet. Litt fancy å gå ned på Chek Lap Kok, men der har de mekanikere kapable til å fikse enkelte småproblemer. De jobbet til sent på kveld med å fikse en hydraulikklekkasje, mekke litt på radiatoren og reparere generatoren. VHHH-VNKT Tidlig på morgenen, men ganske varmt idet vi setter turen til Kathmandu. Innom verdens tak en tur. Dundrer forbi Lukla i nærmere 400MPH Fikk æresplass på Tribhuvan Intl VNKT-OMDB En fuktig septembermmorgen kl 05:17 tar vi av for Dubai. De hadde ikke oksygen til meg i Nepal, så da blir det 12.000 fot hele veien. Etter 2 timer over havet passerer vi Matruh, ikke langt unna OOMS Seeb Intl. Høyt det bygget der. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Skrevet 1. oktober 2013 OMDB-LLBG Det er midt på dagen og 49°C i lufta når vi setter videre til Ben Gurion. Må fly litt rett fremover for å bygge opp fart for å kjøle ned motoren, så da kan vi se litt på landskapet. Viktig å unngå Iransk luftrom, så da flyr vi over Bahrain. Begynner å bli kveld når vi ankommer Israel Velkommen til Tel Aviv. Parkere for kvelden. Skifte olje på tidsinterval, samt oljefilter og luftfilter. LLBG-LOWW Må passe på å ikke taxe for nærme tønnene til T7 maskina fra Continental som skal til Newark. De flytter mye luft... Santorini, ikke det beste ferieværet for tiden akkurat. Velkommen til nydelige Wien. LOWW-EGXC Ble bare en kort fuelstopp. Må ha dagslys for VFR, og klokka flyr. "That's a cute old antique you've got there" skurret det plutselig på radioen. Google Maps sier at Nürnberg ligger der nede. Det er noen år siden denne maskina fløy her sist. Litt nostalgisk. Og mørket nærmer seg. Med bare noen minutter med lys igjen står vi endelig nede på Conningsby. 49 timer flytid totalt, så nå skal den få en servicerunde. Blir en stund til jeg tar denne ut på tur igjen, men det blir med tiden skal jeg love meg selv. Siter
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 1. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 1. oktober 2013 Respekt!! :cool: Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 1. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 1. oktober 2013 Flott skildring PUUUHHH Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 1. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 1. oktober 2013 Litt av en maratontur :grin: Flotte bilda Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 2. oktober 2013 Skrevet 2. oktober 2013 Dæven. Fritids problemer har du ivertfall ikke. For en ide og for ett pågangsmot. Gratulerer med en vanvittig tur og flotte bilder. Fin paint også.. Hi hi.. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 2. oktober 2013 Milde himmel, no vart æ impregnert. Dette var laaangt utenfor mine gjennomsnittlige 20-minutters turer . Æ husker godt en annen langtur du hadde med et lite privatfly i Unaiten for noen år siden, men dette var enda råere. Fin presentasjon og flotte bilder fikk meg til å nyte hele turen Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Skrevet 2. oktober 2013 Takker. Ble litt lei av Mustangen etter denne turen for å si det sånn. Mye trimming Ernst, du tenker på den turen fra Calgary til Vancouver langs M1 i 60 knop? Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 2. oktober 2013 Ernst, du tenker på den turen fra Calgary til Vancouver langs M1 i 60 knop? Jepp :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.