Premium Medlem Ola Pettersen Skrevet 6. juli 2013 Premium Medlem Del Skrevet 6. juli 2013 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3646741.ece http://www.dagbladet.no/2013/07/06/nyheter/utenriks/flystyrt/28077468/ Ser ikke bra ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Huff, får alltid en dårlig følelse hver gang jeg hører det har skjedd en flyulykke.. Heldigvis ikke mange som gikk med denne gangen, men allikevel forferdelig trist med dødsfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Den skal ha truffet med halen i steinura før banen? En stygg flashback til BAW38 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Foreløpig har jeg mere flashback til Turkish i Amsterdam, men man får se hva som kommer av info etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 En lokal spotter fikk crashn på film. Se opptaket her: http://edition.cnn.com/video/standard.html?/video/us/2013/07/07/vo-plane-sf-plane-crash-on-cam.courtesy-fred-hayes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Foreløpig har jeg mere flashback til Turkish i Amsterdam' date=' men man får se hva som kommer av info etterhvert.[/quote']Såvidt jeg har forstått det var dette en visuell innflyvning, så det utelukker vel en del av "hullene i osten" vis a vis Turkish? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg vil heller si at det er andre hull. Det er fort gjort å tabbe seg ut på en visual om man ikke gjør det ofte, men min bemerkning gikk mere på det å la et tilsynelatende fungerende fly gå i bakken fordi man ikke reagerer tidsnok. I BA sitt tilfelle vil jeg vel si at det ikke var stort mere de kunne gjort. En som tidligere fløy hos oss og nå flyr B777 mente forøvrig han ikke ville kunne fly en fornuftig visual med den siden det er noe de egentlig aldri gjør. De flyr lange og derfor få legs og 99,99% av de ender i en ILS approach. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 BAW38 hadde en feil på motoren. Det er en annen type motor på denne 777-en her, og i tillegg har vel RR (tror det var produsenten) rettet opp designfeilen på motoren. Det kan se ut til at det kan være en menneskelig feil som har vært årsaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Vi vet nå litt mere om hva som skjedde i sekundene før sammenstøtet: -FDR viste at throttle var idle under approachen -CVR indikerte at ett crewmedlem ba om mer throttle 7 sek før de traff bakken. De hadde også vært under "target approach speed", som var 137 knop -Call for go around came 1.5 seconds before impact Dette er ifra NTSB sine opplysninger som de selv har godt ut med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. juli 2013 Premium Medlem Del Skrevet 8. juli 2013 her er et videoklipp av den fatale landingen http://www.vgtv.no/#!/video/66008/amatoervideo-her-krasjer-flyet-i-san-francisco Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 the aircraft reached a minimum speed of 103 KIAS 3 seconds prior to impact, Grusomt... :eek: Virker dog merkelig at training captain ikke sa noe om speed, skulle tro at det er litt av hans ansvar? Ut i fra hva NTSB sier om de registerte hastighetene, kan det virke som Captain har begynt å flare tidlig, uten å øke thrust, som dermed har ført til en stall. Mistet 30 kts på drøyt 15 sekunder, så er ikke veldig god tid til å reagere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Nå ble det da bedt om mere power 7 sekunder før crash ifølge NTSB og det de har hørt på CVR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.