Gå til innhold

Tips, skjerm


Anbefalte innlegg

jada, helt klart, har brukt Eizo skjermer til 15k+ på jobb til foto, men, det jeg ikke viste var at den første jeg linket til, hos elkjøp, ikke ville gi full hd fra pc, men det regner jeg med den siste vil gjøre. sitter pr idag på en gammel skjerm, da jeg egentlig bruker fsx til instrumenttrening, og har en skjerm med instrumenter og en med sikt ut, som ofte er mørk/tåkete, men nå som jeg har oppgradert pc såpass at det kunne være kjekt å få litt mer estetikk ut av det og... så vil nok bli en oppdatering for min del uansett resultat... hehe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg alltid terper på, igjen og igjen, er å ikke kjøpe det teite HD formatet til databruk. Helt på trynet. For da blir man avspist med kun 1080 pixler i høyden. Som jeg ser det, skal ikke en PC eller bærbar brukes til en forbaska film mesteparten av sin levetid...

 

Så derfor kjøper jeg kun skjermer som er 1920x1200. Eizo og Samsung leverer skjermer i den fornuftige oppløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, avspist og avspist.

 

Formatet indikerer nå at det bare er en widescreen skjerm. Intet mer enn det.

 

Vil ikke definere det som teit, men smak og behag.

 

Og til f eks bildebehandling så er widescreen helt kurrant. Hvorfor? Fordi i de fleste bildeprogrammer blir sidene "spist opp" av menyer.

 

Jeg har egentlig vanskelig å se for meg hvorfor widescreen er teit, for jeg kjøper ikke argumentet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si 24" er litt for lite. Jeg har hatt det en stund nu og meerker det er litt smalt. 27" er ikke mye større, men hjelper hvis du sitter litt trangt og nærme skjermen.

 

Ellers er jo 30" skjermene fine, men dyre...

 

Skal jeg være helt ærlig ville jeg vurdert enten infinity eller to tre skjermer sammen. Og da trenger du ikke mer enn 2-3x 21" skjermer til en rimelig penge.

 

Stig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ny skjerm er smak og behag.

 

Jeg kjøpte ny skjern"widescreen" Samsung Syncmaster S27-B350, da min computer brukes til allt

fra kontorarbeid til flightsims.

 

Default instilling er 1920x1080x32.

 

Da jeg bruker både FSX og FS2004 på samme maskin valgte jeg et kompromiss med differensiering

av oppløsning.

 

FSX bruker 1920x1080x32 med cfg.setting: Wideview=True.

Dette gir en meget bra setting uten at terrenget blir dratt urealistisk helt ut.

 

FS2004 bruker Hardware display setting 1600x900x32.

Både terreng og fartsfølelse opprettholdes da på et realistisk nivå også der.

 

Jeg synes dette funker helt utmerket, men igjen smak og behag for hver enkel bruker.

 

Håper dette kan være til litt hjelp.

 

Lars Peter.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...