Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Hei! Ikke misforstå tittelen her! Hehe Jeg, samt flere andre har lagt merke til at det sittes lite ATC rundt på andre plasser en Oslo.. Hva med å ikke sitte ENGM en hel uke, men sette seg på andre plasser? Gjerne flere som setter seg sammen? Tenker da på Stavanger, Bergen, Værnes, Bodø, Tromsø etc. Er det noe man er villig til å gjøre? Jeg tar gjerne en time eller fem på en annen flyplass, og da hadde vært kult om man på en eller annen måte annonserte hva vi kommer til å gjøre, dersom det er interesse for det. Er dette noe piloter også kunne tenke seg? Diskusjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Høres ut som et bra tiltak Reidar. Hadde vært artig og fått til et AFIS eller VFR flyin engang å Anbefaler ATC og flygere til å sette seg bedre inn i prosedyrer og regler rundt dette. Merker at enkelte ATC'er blir litt usikker når det kommer VFR trafikk. Sier ikke at jeg er feilfri på dette selv, men jeg lærer noe nytt hele tiden ved å aktivt sette meg inn i regler og prosedyrer i forhold til dette:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Må nesten ha bemanning på gardermoen, siden det er der største delen av rutene fra resten av norge til slutt ender... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Men 1 uke klarer vi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Altså.. Hvis du ser på mulighetene Stavanger, Bergen, Værnes osv. har av destinasjoner, så kunne du spart deg for den uttalelsen. Ja, jeg er helt klart for det, men jeg vet det er flere som ikke er for det.. Dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Midttun Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Syns dette var et flott tiltak. Hadde helt klart vært fint med nå annet enn ENGM. Flyr en del på vatsim,men litt bemanning nordover hadde vært kult. Like å fly i hjemtraktene i Nord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Lokøy Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Dette hørtes bra ut.....veldig bra. Trenger jo ikke nødvendigvis å boikotte ENGM, men om det er flere controllere kan jo disse sprees utover norges land i stedet for å stå i kø på ENGM. Jeg for min del er litt lei av å fly vatsim ut og inn av Oslo for å få mulighet til ATC. Det har hendt noen få ganger at det er controller i Tromsø. og da har jeg bare måtte fly, tid eller ikke tid. Er ikke missfornøyd med controllere på ENGM. Takker mer enn gjerne for det, men støtter også opp om forslaget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Svaldbard Information er oppe Prøve seg på Iron Mic kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.