Gå til innhold

"Boikotte" ENGM en uke?


Reidar Fredrik Frydenlund

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ikke misforstå tittelen her! Hehe

 

Jeg, samt flere andre har lagt merke til at det sittes lite ATC rundt på andre plasser en Oslo..

 

Hva med å ikke sitte ENGM en hel uke, men sette seg på andre plasser? Gjerne flere som setter seg sammen? Tenker da på Stavanger, Bergen, Værnes, Bodø, Tromsø etc.

 

Er det noe man er villig til å gjøre?

 

Jeg tar gjerne en time eller fem på en annen flyplass, og da hadde vært kult om man på en eller annen måte annonserte hva vi kommer til å gjøre, dersom det er interesse for det.

 

Er dette noe piloter også kunne tenke seg?

 

Diskusjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et bra tiltak Reidar.

 

Hadde vært artig og fått til et AFIS eller VFR flyin engang å:)

 

Anbefaler ATC og flygere til å sette seg bedre inn i prosedyrer og regler rundt dette. Merker at enkelte ATC'er blir litt usikker når det kommer VFR trafikk. Sier ikke at jeg er feilfri på dette selv, men jeg lærer noe nytt hele tiden ved å aktivt sette meg inn i regler og prosedyrer i forhold til dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes bra ut.....veldig bra.

Trenger jo ikke nødvendigvis å boikotte ENGM, men om det er flere controllere kan jo disse sprees utover norges land i stedet for å stå i kø på ENGM.

Jeg for min del er litt lei av å fly vatsim ut og inn av Oslo for å få mulighet til ATC.

Det har hendt noen få ganger at det er controller i Tromsø. og da har jeg bare måtte fly, tid eller ikke tid.

 

Er ikke missfornøyd med controllere på ENGM. Takker mer enn gjerne for det, men støtter også opp om forslaget. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...