Gå til innhold

Grunnen til at ENDU er en spennende flyplass


Kjell Arild

Anbefalte innlegg

Det er noe spesiellt med å lande på Bardufoss, og det får man litt inntrykk av i videoene jeg linker til under. Kombinasjonen av terreng før rullebanen, høy innflyvningsvinkel og siktepunkt langt inne. I tillegg til fjell på alle kanter.

 

Også i FSX selvsagt! Prøv en LLZ/DME til bane 10 i lave skyer og dårlig sikt, for så å lande på bane 10 uten å ta tretopper eller neseleggen :)

 

Nå skal det sies at FSX ikke har med de spesielle egenskapene som du finner i virkeligheten, med innflyvningslysrekke som strekker seg over 2400 m og forskjøvet PAPI/siktepunkt. Men essensen er der.

 

Nok preik, her er linkene til YouTube:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må i grunn si meg enig. Har slekt i Målselv og har selv fløyet flere av maskinene som har vært eller er i drift hos Bardufoss Flyklubb. Tok min første landing i småfly der oppe også, var en heftig opplevelse etter snittflyvning over Istind (en instruktør som skulle 'imponere' kona si som var på fottur opp mot toppen). Herlig opplevelse som jeg neppe kommer til å glemme med det første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...