Gå til innhold

Mats Brandsegg

Members
  • Innholdsteller

    142
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Mats Brandsegg

  • Bursdag 03. juni 1976

Mats Brandsegg's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Bardufoss er ingen lek. Jeg er fra Bardufoss og har vært med på en del heftige landinger i mitt liv. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg kræsja med simmen før jeg greide å få det til.
  2. Nå har det gått nesten 2 år siden jeg sist fløy på simulatoren. Mye som har skjedd. Jeg tyr fortsatt til FS2004. Har FSX, men syns FS9 flyter litt bedre på min maskin. Men til mitt spørsmål: Jeg oppdaterte min FMC og i PMDG 737'en var det noe nytt som ikke jeg har vært borti før. Ta f.eks Malpensa (LIMC). På Arrival-option siden på FMC'en sto det plutselig 3 valg på ILS 35L. Det sto ILS35LX, ILS35LY og ILS35LZ Dette var helt nytt for meg, men jeg flyr mest Wilco sin 737, men greit å vite forskjellen på disse. Kan noen gi meg et greit svar på det? Ellers var det superherlig å fly igjen!! :-)
  3. Youtube Hvis ingen har sett denne kapringen med stil før, så kan jeg anbefale dere en latterbombe. Er selvsagt usikker på om noen har vist denne før siden jeg ikke er like aktiv på forumet som tidligere. Enjoy!
  4. Ahh..typisk..så har jeg arbeidssøndag. Skal frakte passasjerer på vei fra Buktamo til Tromsø da dette foregår. Fy f..jeg er misunnelig nå!
  5. Bra at d e så mange som vil opp til flystevnet.. Jeg og Vidar skal ta han heilt ut på festen etterpå..Ikke sant, Vidar?
  6. Vi får krysse fingrene for at partene blir enig idag slik at SASB kommer seg på vingene igjen. Er nok litt redd for at det er de streikende som blir sittende igjen med svarteper. Med dette mener jeg at selskapet har lidd enorme tap økonomisk med kaoset som har vært siste tiden, og dermed er nedskjæringskniven nyslipa. Streik er veldig kjipt ikke bare for den rammede tredjepart, men også for de streikende. Et streikebidrag er ikke til å bli "feit" av. Jeg kjører i Nor-Way bussekspressnettet og faren for streik er overhengende etter påske, så der er det kanskje jeg som må høre kjeft fra passasjerer. Streik er noe dritt, men samtidig nødvendig for å bli hørt for sine krav. God helg og god påske.
  7. Jeg støtter de streikende 100%. Syns det er på tide at ledelsen snart legger vekk sin arroganse ovenfor kunder og ansatte. De må snart innse at det er de som er problemet i alt kaoset. Samtidig må de også se at ingen andre flyselskap har så mye bråk blant ansatte i som SASBraathens. Den første tanken som slo meg da disse to selskapene fusjonert meg var at det kom til å bli like harmonisk som at fotballagene Liverpool og Everton skulle slå seg ilag.
  8. Forstår godt at de ansatte streiker, men det som irriterer meg grenseløst er at de ikke vil samarbeide med Norwegian. De samarbeider jo med alle andre flyselskap. De kunne likeså godt sagt at vi driter i deg som kunde! Norwegian har måttet booke passasjerer over til SASBraathens når de selv har problemer. Denne arrogante holdningen til SASBraathens gjør at de taper mer og mer kunder i et allerede tøft konkurransemiljø. Stå på videre, så er vi nok kvitt dem snart.
  9. Tusen takk. Alt av nyttig hjelp kan sendes til mats@brandsegg.net
  10. Heisann! Jeg har flydd en del offline, men ikke fullt så mye online. Er litt redd for å drite meg ut. Fløy nemlig online nede i øst- europa, og der var tårnet, APP, CTR osv veldig slurvete på samband. De var laaangt fra sterk og klar og jeg følte meg dum som måtte be dem gjenta gang etter gang. Tom's tips for nybegynnere var meget bra. Veldig nyttig. Men en ting jeg lurer på er: Er det noen som kan komme med en grei fremgangsmåte for å komme igang. Jeg flyr som regel PMDG 737 og er brukbar god på FMC. Jeg har også kjøpt acars og FS-build,men har 0 erfaring på brukerområdene. Hva gjør man først? Start FS2004. Velg fly og startområde, osv, osv. En annen ting jeg lurer på. Hvis jeg flyr FMC og den er i VNAV mode. Kan jeg følge den kontenuerlig uten at jeg blir hengt hvis jeg decender uten å ha fått beskjed fra atc? Hvordan går dette i praksis?
  11. Ikke vet jeg,men det er piloter som har påstått det. Jeg har ingen anelse om det er sant. Har jo ikke erfart det selv da. PS: Nå tenker jeg at man kan PMDG-utgaven av Boeing sånn noenlunde, og ikke FS si default-utgave.
  12. Syns det er stadig trøbbel med Avinor. Vet flere piloter reagerer på at norske luftfartsmyndigheter er med på å bryte ned EU's krav til luftfartssikkerhet.
  13. Enig med deg, Agnor. Ihvertfall PMDG sin 737 er teorien så virkelig som man komme med en valig pc. Tror mange her kunne landa en 737 greit i virkeligheten under normale forhold. Når det gjelder stress og dødsfrykten blir det noe helt annet. Enkelte klarer å holde hodet kaldt,og andre ikke. Tror jeg har brukbar kontroll på nervene siden jeg kjører buss i alt slags vær og føre. I sommer måtte jeg opp Stalheimskleiva med en 13 m lang buss. Holdt hodet kaldt,mens mange turister satt likbleik og skalv baki bussen. Var stolt da,gitt.. Hehe..men vet ikke når det hadde kommet til flyging da i en nødssituasjon. Alt blir bare hypotetisk.Har snakket med noen piloter på forskjellige flytyper i virkeligheten som skryter voldsomt av FS og at det er mye basiskunnskap å hente der. En annen ting som de sier er at det er lettere å fly i virkeligheten enn på simulator. Ta for eksempel en bil. Det er lettere å kjøre bil i reallife enn hva det er på pc. Dette er pga hva skal man kalle det? Rumpefølelsen. Man kjenner hvordan bilen oppfører seg, og det samme vil man få i fly. Det siste har ikke jeg erfart,men bil vet jeg alt om.
  14. Blir spent på hva Boeing blir å finne på nå siden 747'en er utkonkurrert. De har en hard nøtt å knekke her, selv er jeg Boeing-fan og håper de klarer noe enda bedre i nærmeste fremtid.
  15. Har hørt at det kun er 8 flyplasser i verden som kan ta imot denne kjempen. Toulose er vel den ene, men noen som vet de 7 andre? Håpa Bardufoss var den ene av de 7..
×
×
  • Opprett ny...