Gjest Ådne Skaar Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Var inne Flightradar24.com og fikk øye på denne situasjonen: Noen som har peiling på hva som har skjedd, eller er det bare flightradaren som tuller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er hvertfall ikke noe tull fra flightradar for flyet var på vei til Vigra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Kan det vere dette? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7904172 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Greit at de snudde der de snudde.Sparte vel litt fuel da mr Sjos.ENGM er vel alternative også.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 -800 får raskt problemer når det blir glatt, det er ikke første gang (og det blir ikke siste) de ikke har kunnet lande på Vigra. Det samme er tilfelle i Kirkenes, Alta, Tromsø, Molde, Haugesund og Kristiansand/sund. Smart avgjørelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Som Aslak sier, skulle hente modern som fløy Norwegian med -800 tidligere i år eller slutten av fjordåret. Pga snø så ba jeg forumets Svale Leren følge med på scanner og rapportere til meg. Joda han sendte melding om at Norwegian hadde estb. på loc, rwy 25 på Molde, Til slutt hørte jeg flyet med helt feil lyd, ... Go Around tenkte jeg, noe som Svale bekreftet senere. Så var det brøyting av banen og flyet virret oppi der. Så hørte jeg landing og reversering og ble ganske glad.. Men NEIDA, det var SAS med sin -600 som landet. Norwegian ble sendt tilbake til GM, etter at det var diskutert Ålesund, der været var enda værre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ådne Skaar Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Men hva er det som er så spesielt med -800 i forhold til -600 og (-700?) ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy André Bertelsen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 737-800 er vel en god del lengre enn -600 og -700, regner med at den har større masse ved landing (37,104kg -600 vs 41,145kg -800 empty weight), noe som igjen vil resultere i en lengre bremselengde ved samme hastighet. Nå synser jeg bare, men fysisk sett stemmer det. Garantert noen andre som sitter på fasitsvaret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Bingo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.