Gå til innhold

Statistik på Flightsim.no


Hans Pålsson

Anbefalte innlegg

Hejsan!

 

Denna fråga riktar sig kanske främst till Dag;

 

Jag undrar hur många besökare per dag (eller vecka, månad osv) som är inne på FlightSim.no och hämtar filer, i förhållande till hur många som under samma period använder/besöker diskussionsforumet? Är det som så att de flesta användare av sajten även besöker forumet, eller är mängden "icke-diskuterande" besökare mycket högre?

 

God jul & Gott nytt år!

 

/hans

 

EDIT: Kanske hör denna fråga hemma på Snackbaren... "[blink]"

 

[ 20.12.2002, 11:24: Endret av: Hans Pålsson ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk kan jo lese på mange måter, og særlig gjelder dette nettstatistikk "[blink]" I det hele tatt florerer det med begreper som "hits", "sidevisninger", "besøk", "besøkende" og "unike besøkende".

Jeg kan jo forsøke å forklare dette litt; Mange skryter på seg at de har en site med mange "hits", men dette er i høyeste grad misvisende. Den siden du leser nå har vel ca. 50 "hits", men kun en "sidevisning". Dette kommer av at hver grafikkbit også telles som "hits". Dette vil si at når du leser 10 sider i forumet har du gitt 10 sidevisninger, og 500 "hits". "Hits" er altså ett tall som ikke sier oss noen ting.

 

Så har vi dette med besøkende og besøk. Besøkende kan man kort forklare med hvor mange ip-adresser som har vært innom en side. Besøk (user sessions) telles på den måten at man setter en lengde som regnes som ett besøk. Det vanlige her er å sette dette til 30 minutter. Dette vil si at man vil ha flere "besøk" enn "besøkende" siden en maskin kan være innom siten flere ganger i måleperioden.

For å telle "unike besøkende" legges det en cookie på brukerens maskin for å telle hvor mange ganger denne er inne på siten. Dette blir gjort for å fange opp flere maskiner som står bak en brannmur, noe som ellers ville blitt talt som en maskin (Dette bruker ikke jeg).

 

Så til det du spurte om (Tall fra November):

 

Vi hadde i den perioden 67.000 besøkende (147.000 besøk). Disse leste i perioden 1.715.000 sider, og av dette var 500.000 sidevisninger fra forumet. Det ble i samme periode lastet ned 100.000 filer fra filbiblioteket.

 

Hvor mange besøkende som er innom forumet vet jeg ikke, men ut i fra sidevisningene vil jeg tro at en stor del av dem som er innom siten ikke er innom forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Dag Johansen:

Hvor mange besøkende som er innom forumet vet jeg ikke, men ut i fra sidevisningene vil jeg tro at en stor del av dem som er innom siten ikke er innom forumet.

Det er det ingen tvil om. På navnelisten etter den siste innsamlingen så kjente jeg bare noen få av alle de navnene, er også et bevis på at en stor del som er innom siten ikke klikker på "Diskusjon".

 

Ja Dag's sider er populære, men det er fortsatt et stykke å gå for å ta igjen VG's nettsider "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsan, och tack så mycket Dag!

 

Det var just de sista siffrorna som jag var intresserad av! Min fundering var just som reflekterades ovan, om alla som besöker FlightSim.no besöker/använder diskussionsforumet - så är det nu inte! "[blink]" (kanske är det tur, det hade blivit en faslig mängd inlägg!!!)

 

Tackar för detta! Själv räknar min tracker antalet besökare på indexsidan (unika resp. "reloads"), sen har jag en separat räknare för filerna, vilken även håller koll på om det är personer som återvänder för fler filer inom en viss tid! Helt anonymt givetvis, bli inte rädda nu... "[stort

 

God jul & ett gott nytt FS2003 till er alla!

 

/hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...