Kim Kristoffersen Skrevet 13. desember 2002 Skrevet 13. desember 2002 Kan man lytte til tårnet og piloter om man har en pilitiradio ? Hvilken frekvens snakker ATC på ? De hadde jo vert litt artigt og lyttet til virklig ATC her i Norge nå som de er blitt låvligt :-) Mhv Kim Krsitoffersen Siter
K F Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 Jeg vet ikke helt hvordan en pilitiradio ser ut da, men vis du mener scanner så er det fult mulig å ha enveiskomunikasjon med atc og piloter. Hvilken tårn/frekvens skal du ha da? Siter
Gjest Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 Sjekk http://www.politiscanner.net/ og se om du finner noe...er ikke sikker selv. Har bare hørt om den. Siter
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 Hva er piiiiiiliti??? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 Om man har en Politiscanner (som bare har 1 frekvensnett) er det ikke mulig å høre på Tårn eller andre flyfartøyer. De bruker et egent frekvens nett, men de fleste "radioscannerne" har 2 eller 3 frekvensnett. Du kan jo forhøre deg litt, men jeg tviler strerkt på at en vanlig politiradio kan ta inn flyfrekvensene. Du må huske at radio og scanner er 2 helt forskjellige enheter. Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 Det er mulig å høre at pilotene snakker med tårnet,men jeg har ikke fått inn politiet. Siter
michael8210 Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 Får inn Scandinavia ATIS med radioen på min 8310 jeg! *Skryteskryte* Siter
NN Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Michael Rosland: Får inn Scandinavia ATIS med radioen på min 8310 jeg! *Skryteskryte* Hvilken frekvens? Siter
michael8210 Skrevet 14. desember 2002 Skrevet 14. desember 2002 Det er svakt signal ved betongveggen på rommet mitt. Freq:107.1 Men jeg får det bare inn på rommet mitt. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Scan alle frekvenser mellom 118 og 136 (ca). Det er flybåndet som det heter. Siter
O85_ Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 quote: De hadde jo vert litt artigt og lyttet til virklig ATC her i Norge nå som de er blitt låvligt :-) Tror neppe det har blitt lovelig Siter
Svein Olsen Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Jo, det er lovlig å bruke radioscannere (politiradio for noen..) Det har det vært en god stund nå. Dermed er det også lov å lytte på flybåndet. Post & Teletilsynet's info [ 24.12.2002, 00:59: Endret av: Svein Olsen ] Siter
Rolf E. Robberstad Skrevet 24. desember 2002 Skrevet 24. desember 2002 hvorfor ikke bare kjøpe en skikkelig bærbar radio? et par av instruktørene mine har slike, på størrelse med en litt tykk telefon og med ei rimelig antenne. god lyd er det i den óg.... Siter
Gjest Skrevet 24. desember 2002 Skrevet 24. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Rolf E. Robberstad: hvorfor ikke bare kjøpe en skikkelig bærbar radio? et par av instruktørene mine har slike, på størrelse med en litt tykk telefon og med ei rimelig antenne. god lyd er det i den óg.... Ehh...tenker ikke du på en vanlig bærbar radioscanner nå? Siter
Rolf E. Robberstad Skrevet 24. desember 2002 Skrevet 24. desember 2002 jeg tenker på vanlig send/recieve radio. om det blir kalt scanner hjemme i norge vet jeg ikke, men jeg forbinder noe helt annet med ordet scanner (recieve only, leter selv frem freq, etc etc) ...og hvis man har N-BEG så har man jo tilogmed lov til å snakke med flyene på 'chatfrekvenser' (forutsatt at man sitter i et luftfartøy med et callsign eller er jordleder ). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.