Gå til innhold

Birdstrike i Russland


Paulo Fernandes

Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne videoen (kan godt hende den har blitt vist her mange ganger før), men jeg syns den var så spesiell at jeg poster den alikevel. Jeg kom over denne recordingen etter å ha søkt på "ATC" på youtube, og etter å ha funnet denne videoen må jeg si at jeg hadde forventa bedre engelsk-kunnskaper fra russerne enn det disse gutta viser! Også pilotene fra Swiss rapporterer feilaktig info tilbake til ATC.

 

[video:youtube]lICb8p9SvvM

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Makan!

 

Håper de gjennomsnittlige engelskkunnskapene er noe høyere enn dette blant europas controllere. Hadde situasjonen vært enda mer kritisk og pilotene måtte få avklart ting veldig fort, så kunne jo episoden endt i en serie missforståelser med mulig påfølgende katastrofe.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel grunnen til at disse language proficiency testene ble innført. Er ikke vanskelig å se at de trenges.

Virker som ATC møter veggen så snart noe annet enn standard fraseologi brukes. Synes swiss pilotene gjorde en god jobb ut ifra omstendighetene.

Det begynner nok fort å koke i toppen når man sitter der å frykter for dual engine failure. Er vanskelig nok å forstå hva ATC sier selv om videoen er tekstet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart å kommunisere på smådårlig engelsk, men i tillegg så ramler det inne andre fly som utelukkende kommuniserer på russisk... veldig forrvirrende!

 

I Norge kommuniseres det på engelsk terminologi åkkesom ikke sant? Hender seg det ramler ut noen norske setninger for syns skyld, men på det jevne skal vel all flytelefoni foregå på engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...