Gå til innhold

Testflight, FSX med Norway Scenic X II.


Anbefalte innlegg

FSX med Norway Scenic X II. Testflight med AS Twinotter DH6-300 1.12 med Pasi repaint. Turen gikk fra Svolvær til Bodø, og var en av de beste flightene jeg har hatt på lang tid. Knallgod maskin og flott scenery. Til informasjon, har jeg endret texturene for asfalt og betong. Default er mildest talt alt for lyse.

 

Jeg ble nektet å poste bilde 5. Fatter ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norway Scenic X II får endelig kystlinjer. Samt et uhorvelig antall fixer for flyplasser som er forlenget siden originalen kom ut, fiks for firkanter utenfor ENZV, kraftig opprydding av Kirkenes området, og en haug fikser til. Masse hardt arbeid som jeg gjør sammen med noen dyktige Svensker :smile:

 

Det tøffeste arbeidet er kystlinjene. Det gjøres i Sverige. Jeg konsentrer meg om å finne feil i landet, og å tilpasse AoN flyplasser. Skulle gjerne tatt alle ved kysten, men det vil ta månedsvis. Så det kommer snart en NSX beta tilpasset AoN, og da kommer og ny AoN. Og arbeidet med NSX fortsetter.

 

Vi får kystlinjer som UTEX aldri når til over sokkelesten. Og igjen går takken til Torgeir Opland, og til gjengen jeg jobber sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir som før, som beskrevet i FAQ'en min. NSX II med UTE som vanlig, ingen endringer. Dog ønsker vi å forbedre landclass, som ikke er helt up to it i Scenic, men det prioriteres lavere akkurat nå, men er ikke glemt. Hva texturer angår i Norge, kan det dog kanskje dukke opp noe nytt etterhvert. Har sett et par prøveshots som fikk meg til å ramle ut av stolen, sånn bortimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette er til å bli religiøs av, ( men det passer ikke helt inn i bildet jeg har av deg :grin: ). Veldig bra Andrew, og dette er det mange som setter stor pris på!! Selv nyter jeg nesten daglig det du har gjort med norske flyplasser, og nå gleder jeg meg enda mer til NSX2. Det blir ekstra stas når PMDG sin Dash8 kommer på rullebanen, og vi har et realistisk Norge å boltre oss i :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bildet av meg som "religiøs" er vel en smule loslitt, vil jeg tro :whistle:

 

Det er uhorvelig viktig at Scenic blir fikset opp. For når kystlinjene stemmer, er det så mye mer inspirerende å legge inn nye flyplasser, uten å måtte slåss med terrenget rundt stort sett hele tiden.

 

Jeg ser og frem til en Dash med PMDG, for å si det sånn :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, det var selvsagt ikke ment direkte til Olav, men en generell 'hilsen' til alle som klager over tilstandene i Norge....det er lov å hjelpe til vettu ;)

 

Det sitter mange utrolig dyktige utviklere i Norge, problemet til de fleste av oss er, som jeg har sagt hundreogørten ganger, er at vi mangeler info for å lage det vi alle vil ha, spesielt bilder, både til referranse og texturer.

 

Å opplyse denne eminente forsamlingen om at default fsx suger...tja, det er vel noe de fleste av oss har visst siden tidenes morgen (og dette gjelder samtlige utg. av FS) og er vel neppe en stor nyhet, men igjen, slik vil det vel forbli når de lokale helter ikke engang gidder å knipse noen stakkarslige få bilder av ett par bygg...enn så lenge vil det nok desverre forbli default :)

 

Kanskje det blir noe action hvis man annonserer payware, ser ikke ut til at folk hadde problemer med å hive seg rundt å hjelpe da....ja ja, hva skal man si, annet enn: [size:20pt]Muhahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahaha[/size]

 

:grin:

 

[color:#C0C0C0][size:8pt](beklager til alle som føler seg støtt)[/size][/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt tilgang på bilder av bygninger (og da snakker jeg om bilder som er tatt rettvinklet på bygningens flater, andre typer bilder duger nemlig ikke)...så hadde vel både du og jeg laget flere realistiske bygninger. For eksempel har jeg ferdig gmax modell av terminal til både Tromsø og Værnes. Men hva texturer angår, har jeg ikke noe valg, annet enn å lagre gmax modellen og glemme den.

 

Men en skal og være klar over, at bare en eller to mann ikke rekker over hele landet...og er heller kanskje ikke interessert i å gjøre det. Ikke jeg i alle fall, er ingen "butikk" man bestiller ting i. Det handler om en hobby, og da er det kun mine valg som gjelder :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bildene fra Tromsø er på min to-do-list, men det blir bare vanskeligere å vanskeligere å få gjort noe her. Plutselig er hele området sperret av. Eneste håpet mitt er å komme meg innenfor gjerdene for å snoke.

Etter 5 måneder med mørketid og dårlig vær ser det endelig ut til å lysne litt, så jeg skal prøve å få kontakt med noen som kan hjelpe ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Du skal nå ha mye takk for alt du har gjort sålangt, hadde ikke blitt noe hvis ikke du kom på banen. :)

Men det er jo denne terminalen som gjenstår, og som Andrew sier, 3D modellen er ferdig men vi mangler maling..eh...bilder ;)

 

Så snart vi får det på plass blir det slipp på ENTC X sceneriet...men ikke før det er på plass.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal begge ha takk for at jeg har eksklusivt ENTC scenery :grin:

 

Har ellers fått i gang gmax, og fått unna lenge planlagt arbeid; kuttet Kjevik garasjen i to, og satt den inn på Sørstokken og Skagen. Ikke helt likt nei, men en kraftig forbedring kontra MS modeller. Har og plassert en stor militærhangar på Bømoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...