Gå til innhold

Discovery kommer ned igjen i ettermiddag...


T F

Anbefalte innlegg

De driver med "orbiter safeing"... Romferjen bruker mange giftige stoffer i blant annet manøvreringssystemer, så det skal sjekkes at ingen av dem lekker ut før konvoyen kan kjøre frem, og til sist at astronautene kan komme ut og etterarbeidet på romferjen kan begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sidelinja: Anbefaler sterkt filmen "Space Cowboys". Romferge, Clint Eastwood, Tommy Lee Jones + tonnevis av humor og realiteter. En av de få filmene jeg ser om og om igjen.

 

Forøvrig:

 

En av verdens mest kjente Sci-Fi forfattere, Arthur. C. Clarke (som beskrev mobiltelefonen lenge før den var påtenkt, og har en satellittbane oppkalt etter seg; Clarke-beltet), ble så ikke for lenge siden spurt om han ville ta seg en tur med en av de der fergene om NASA tilbød en tur. Svaret var latter. Og han sa noe cirka sånt: Ikke i helsike om jeg skal ende mitt liv i en så til de grader risikabel oppskytning/retur. Mannen sa pent (og klokelig) nei takk :grin:

 

Vedkommende står også bak Sci Fi klassikerne 2001 og 2010. Bøkene går frem til 2060. Filmer som i dag ikke er Sci-Fi. Fullt mulig å realisere om vilje og finansiering er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...