T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 De driver med "orbiter safeing"... Romferjen bruker mange giftige stoffer i blant annet manøvreringssystemer, så det skal sjekkes at ingen av dem lekker ut før konvoyen kan kjøre frem, og til sist at astronautene kan komme ut og etterarbeidet på romferjen kan begynne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Augestad Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 tror det ikke hadde vært så lett å raide ISS :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Klapp Klapp Klappe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Øyvind Lunde Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Så Gullivers reise på Kino igår med guttene mine. Får visse assosiasjoner når jeg ser dimensjonene på fergen og trappebilen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Augestad Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 synes det er rart at den pølsa kan fly jeg må jo veie flesk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 121 840kg ved liftoff, 92 867kg ved landing... tung liten murstein, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 For de som ikke fikk meg seg landingen så kan dere se den her [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nbBGqufrkuE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Øyvind Lunde Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det der kaller jeg en skikkelig FLARE! Hadde en Cessna hatt den nesestillingen under touchdown hadde den vel smørt halekroken utover hele rullebanen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Var heldig og fikk høre smellene denne gang også, like god opplevelse hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Fin landing! Må være rart å kjenne tyngdekraften igjen etter flere måneder på ISS! :grin: Trist at disse Space Shuttlene skal pensjoneres. Hva slags farkoster skal de bruke videre egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Even: :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 De jobber på et program som heter Constellation, men det har formelt sett blitt kansellert selv om det jobbes videre på rakettene og kapslene... [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Litt på sidelinja: Anbefaler sterkt filmen "Space Cowboys". Romferge, Clint Eastwood, Tommy Lee Jones + tonnevis av humor og realiteter. En av de få filmene jeg ser om og om igjen. Forøvrig: En av verdens mest kjente Sci-Fi forfattere, Arthur. C. Clarke (som beskrev mobiltelefonen lenge før den var påtenkt, og har en satellittbane oppkalt etter seg; Clarke-beltet), ble så ikke for lenge siden spurt om han ville ta seg en tur med en av de der fergene om NASA tilbød en tur. Svaret var latter. Og han sa noe cirka sånt: Ikke i helsike om jeg skal ende mitt liv i en så til de grader risikabel oppskytning/retur. Mannen sa pent (og klokelig) nei takk :grin: Vedkommende står også bak Sci Fi klassikerne 2001 og 2010. Bøkene går frem til 2060. Filmer som i dag ikke er Sci-Fi. Fullt mulig å realisere om vilje og finansiering er til stede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Missa det, stusselig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Øyvind Lunde Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Takk fort tipset Andrew, den filmen skal sjekkes ut! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.