Gå til innhold

Vaccsca Thursday


Daniel Klepp

Anbefalte innlegg

Hellu!

 

I Vaccsca prøver man å dra igang at torsdagskvelder er en kveld med litt mer aktivitet og organisert staffing.

 

Hva med å bemanne opp Oslo-området imorgen, i forbindelse med Ski-VM? La oss si 19-21 lokal.

 

Vi trenger:

ENGM_GND - Einar Kristiansen

ENGM_TWR - Eivind Wedøe

ENGM_APP - Eivind T. Fosse

ENOS_CTR - Even Rognlien (trening)

ENRY_TWR - Lars Petter Hassel

ENTO_TWR - Anders Moen

ENTO/RY_APP (Farris Approach) - Alexander Lund

 

Gardermoen kan støttes med GND og DEL

ENGM APP og ENOS CTR kan splittes i flere.

 

Blir da ikke noe særlig annonsering på dette, men det at det er mye ATC på, trekker trafikk!

 

Så prøver vi å gjøre en greie ut av det på torsdagene. Neste gang kan vi kanskje ta vestlandet eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker vi Vaccsca Thursday

 

Norway:

ENGM_TWR Eivind Wedø Oslo Gardermoen Tower 18:00 21:00

ENOS_CTR Even Rognlien Oslo Control 19:00 21:00

ENTO_APP Alexander Lund Torp Approach 19:00 21:00

 

Sweden:

ESOS_CTR Hakan Schulz Stockholm Control 17:00 19:00

ESSA_APP Anders M Grønmyr Stockholm Approach 17:00 19:00

ESGG_E_APP Oskar Sandsjö Goteborg Approach 18:00 20:30

ESGG_TWR Petter Jakobsson Landvetter Tower 18:30 20:30

ESMM_CTR Erik Bodin Malmo Control 19:00 21:00

ESSA_E_APP Hakan Schulz Stockholm Approach 19:00 21:00

ESSA_F_APP Anders M Grønmyr Stockholm Approach 19:00 21:00

ESSA_TWR Johan Grauers Arlanda Tower 19:00 21:00

 

Denmark:

EKCH_F_APP Per Brodersen Kastrup Approach 19:30 22:30

EKCH_APP Ulrik Kvist Kastrup Approach 20:00 22:30

EKCH_DEL Semir Gebran Kastrup Delivery 20:00 22:30

EKCH_GND Necmi T Silistireli Kastrup Ground 20:00 22:30

EKCH_TWR Lars Toftlund Kastrup Tower 20:00 22:30

EKDK_CTR Claus H Joergensen Copenhagen Control 20:00 22:30

 

 

Her finnes mange muligheter til å fly i Scandinavia!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge Oslo grenser mot ESOS/EKDK vil jeg tro det er dumt å gå bort fra å ihvertfall ha sectoren staffet! Om man skal satse på full staffing i hele Skandinavia taper Norge om f.eks bare ENSV sku bli staffet opp, selvfølgelig kan man staffe TWR,GND,APP andre steder som ENBR/ENVA osv, men ikke la det bli unicom under flygningen mellom andre sectorer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ENGM "stjeler" fra Farris burde ikke være noen overraskelse! For de som flyr VA er rutemulighetene uendlig mye større med ENGM om man skal få trafikk på Farris så bør man oppfordre til at Gardermoen ikke staffes opp og man burde også invitere RYR-va NAX-va til hendholdsvis Torp/Rygge det blir ikke mye trafikk til Farris på et døgns varsel, go figure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva flyr folk på vatsim da? Cesna eller 738??

 

Klart folk flyr noe de får virituelle penger for og pilot roosting, det gjør ihvertfall jeg selv. Og å forvente mye trafikk på Farris på en dags varsel er optimistisk!

 

Når i tillegg ENGM er staffet så velger 95% eller fler ENGM fremfor NDB app på ENRY og ENTO 36? uten ils

 

 

En annen grunn for lav trafikk kan godt være at dette er første torsdag Norge staffes opp i Vaccsca weekly, Sverige/Danmark kjører for 4uke på rad. Når folk blir observant på at det er god staffing på torsdagene kommer de flere etterhvert som ukene går, jeg har vært med alle torsdagene så langt i ESSA og trafikkmengden øker for hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Bra jobba. Da er det bare og verve folk til VNAS for og få trafikk. God ide!

 

Jeg har aldri forventet store trafikkmengder. Men et fly? På 3 flyplasser? Hvor alle er/varv staffet?

Du kan jaggu si hva du vil, men det er dårlig.

 

Det var ikke i min intensjon om å fyre opp her og klage på noe som helst, ville bare nevne det. Det er tross alt 4 stykker som bruker torsdagskvelden på å staffe opp flyplasser. Vil ikke folk ha ATC. Og ikke minst variasjon? Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i tillegg ENGM er staffet så velger 95% eller fler ENGM fremfor NDB app på ENRY og ENTO 36? uten ils
Dette er noe som irriterer meg skikkelig. Hvorfor skal man på død og liv fly ILS til siste slutt? Det er jo helt fint om man er ny og ustø generelt, men de fleste har jo FMC og ILS 100% i boks, så hvorfor ikke gi seg selv utfordringer? :) Det er hovedmorroa med simmen for min del, å lære meg ting jeg ikke kan.

 

 

Forresten, Merchmyr: https://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENTO/EN_AD_2_ENTO_5-7_en.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...