Gå til innhold

MP eldorado 30 jan / 16 sep 1944


Anbefalte innlegg

Etter at A2A kom med sin lenge etterlengtede Spitfire MK1 og MK2 sa det seg selv at det ville bli et oppdrag som tilsa support for våre store venner i B-17.

Datoen ble satt til 16 sept 1944, da styrkene angrep Arnheim.

 

Bjørn og Robert hadde den store ærefulle oppdraget med å bombe mål. Fred og Øystein med spit i bakgrunnen.

62899829.jpg

 

37144138.jpg

 

Bjørn hadde støtte omtrent hele veien fram

39835058.jpg

 

Ernst kom til i ettertid

35461513.jpg

 

Etter endt oppdrag var det samling på Coningsby for å fly hull i lufta. Lowpass i stor hastighet sammen med Kjell

92507201.jpg

 

Etter et par timer i lufta var det på tide å ta kveld og debrief

47299637.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Bildene taler sitt tydelige språk, søndagsgjengen sitter ikke bare rundt et stille bål i bush`en, med sine Beavers fortøyd nede i elva :grin: . Søndagene har tatt en noe krigersk vending, men det er grunn til å være litt imponert over at turene følger sporene av historiske begivenheter. Bare dager etter at Spitfire er i salg, klarer Fred å sende avgårde flere B-17 på "realistiske" bombetokt, eskortert av en gjeng entusiastiske Spitfire-piloter :o !! Jeg hadde stor glede av å starte litt i etterkant, for så å klatre med det remmer og tøy kunne holde opp til 20 000 fot, hvor de andre nærmet seg Nederland.

 

sd1.jpg

Spit`n imponerer også i MP, og med overbevisende realisme dro den meg opp til 20 000 fot uten å protestere.

 

sd2.jpg

Der lå både bombefly og eskorte på stø kurs mot Arnheim.

 

sd3.jpg

 

sd4.jpg

Og selv om serveren ble "skutt ned" før vi var tilbake i England, fikk vi et godt innblikk i hvor lang tid det tar med et bombetokt over kanalen.

 

sd5.jpg

Med serveren oppe igjen fortsatte det i samme stilen på Coningsby, og her er det Benjamin som nettopp har nødlandet en sønderskutt B-17 ;) .

 

sd6.jpg

Over alt var det Spitfire i heftige bevegelser over (og under) basen, og her har jeg klistret meg etter Øyvind, som prøver å riste meg av seg :grin: .

sd7.jpg

 

sd8.jpg

 

sd9.jpg

Takk til Fred for et artig opplegg, og takk til A2A for en modell som har løftet realismen i FSX enda noen hakk oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...