Gå til innhold

Selvmordsbomber på Domodedovo lufthavn i Moskva.


SB

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde

Tragisk ja. Var visst noe greier på Heathrow og.

 

Samtidig som det har eksplodert på flyplassen i Moskva er en 37 år gammel mann arrestert for en bombetrussel på et fly fra Abu Dhabi til Heathrow i London.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lund: veldig til politi-streker fra deg om dagen :P

 

Ironi,humor,galgenhumor osv er vel noe som skjer rundt de fleste slike tragiske hendelser. Må da være ok å komme med en halvdårlig spøk. Hvor mange sms-vitser ble det f.eks ikke rundt gasslekasjen på Lillestrøm, russer ubåten i barents Kursk osv? :)

 

Klart det er tragisk, men terror aksjoner i Russland er jo ikke akkurat en rystende nyhet. Det er vel noe man desverre må regne med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde
- Lignes på dataspillet

 

New York Times har nemlig fått med seg at statskanalen Russia Today har kjørt en sak som setter overvåkningsbilder fra terroraksjonen i sammenheng med det velkjente «No Russian»-oppdraget i «Call of Duty: Modern Warfare 2».

 

I dette oppdraget må spilleren delta i en terroraksjon på en russisk flyplass der man skyter mer eller mindre vilt rundt seg.

 

- Det blodige angrepet i Moskva ligner det som vises i et dataspill der en karakter angriper sivile på en tenkt flyplass' date=' sier ankerkvinnen i saken på Russia Today.

 

Reporteren i saken sier at terrorangrepet er et speilbilde av oppdraget «No Russian».[/quote']

 

Kan nok være at Dag Rune har rett nå, og Hr. Lund tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, en dårlig spøk fr Dag's side ja :P . hehe.

 

Absolutt ikke noe å fly i taket for, Lund.

 

 

Er det en ting jeg hater er det når jorunalister alltid skal dra sluttninger til det folk gjør i livene sine med det som skjer i spill. Det er så max latterlig som man kan få det. Herregud rart jeg ikke har gjort noe enda da som har spilt det meste av spill....Herregud for en påstand og sluttning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på:

Poster: per berge

Emne: Re: Selvmordsbomber på Domodedovo lufthavn i Moskva.

 

Hva legger du i att det ikke er en rystende nyhet med terror aksjoner i Russland Anders? Er det att vi må forvente terror eller er det noe spesifikt med Russland i så måte?

 

tenkte på aksjoner i Russland, er jo oppvokst med Russland i nyhetsbilde, konflikter i Tetsjenia, gisselaksjonen på teateret osv osv. Jeg sitter ikke å forventer terroraksjoner, men at det først skjer i Russland er ikke særlig overasskende, tror det ville gitt relativt lav odds. Det var vel hva jeg mente.

 

Men klart hendelsen er tragisk, det syns jeg jo absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har vel terror mot tilfeldige sivile blitt brukt i en rekke land og verdensdeler så jeg kan ikke se att Russland er noe særtilfelle slik sett.

Terror som taktik mot tilfedlige sivile har ingen landegrenser og i hvertfall ikke den islamske terroren.

Om en ser på tilfellet Thailand da der nå rundt 4000 er drept av den slags terror så kan vi vel ikke påstå att Thailandske myndigheter, forsvaret eller politiet har gjort noe i forkant som tilser att de skulle bli "så forbanna". Heller tvert imot. Men terror er den æresløse`s taktik så det spiller ingen rolle om den deres region har fått mange ganger både økonomiske overføringer eller maktposisjoner i forhold til det andre regioner har fått fra landets myndigheter.

Desuten viser det seg alltid att bøyer en seg for den slags psykotisk adferd som terror faktisk er så blir svaret tilbake enda mer terror. Det er som en bortskjemt drittunge som du hele tida gir etter for. Gir du veslefingern tar den hele hånda i neste trekk.

 

Så å påstå att Russland`s reaksjoner på tidligere terror er årsaken til denne terrorhandlingen er jeg ikke med på. Da er nok heller vesten og spesielt FN`s naive og hyklerske holdning til terror de som bør gå i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...