Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
puh.... de fikk ut nesehjulet før landing... Gikk bra heldigvis.

 

Godt å høre! Syntes jeg leste i en tidligere post enten her på flightsim.no eller på flyprat at det var på tide med et flybytte av disse ''gamle'' dashene. Er dette tilfelle? Selv vet jeg ikke mye om status på Widerøes dash til dags dato, men syntes det begynner å komme en god del avisoppslag om Widerøe nå. Leser jo ikke alle, så det kan jo være både positive og negative avisoppslag.

 

Skrevet

Det som er spesielt med Widerøe flyene er vel at det har en god del høy rate på antall landinger i forhold til flytimer, men dette vil nok gjelde alle Dash 8-100. Men antall landinger blir vel også tatt med i betraktning når man pensjonerer et fly?

 

Selvom det har vært mye greier i det siste er ikke Widerøe dårligere enn dette:

Widerøe vant for første gang prisen for ”Årets flyselskap innenriks” under Grand Travel Award som er reiselivets egen Oscar.

Skrevet

LN-WIA er vell den eldste av Dash 8 flyene til Widerøe også...

 

CRJ nevnes som en erstatter for Dash 8, men dette kan ikke skje før det blir bevilget penger til å forlenge de aller fleste av dagens rullebaner i kortbanenettet. Dash 8 flyr jo allerede på dispensasjon på 800meter baner.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...