Simen Elvestad Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7456803 En Widerøe maskin har problemer med å få ut nesehjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Direkte på nrk.no/nordland (nettradio) 24 pax og full alarmberedskap puh.... de fikk ut nesehjulet før landing... Gikk bra heldigvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 puh.... de fikk ut nesehjulet før landing... Gikk bra heldigvis. Godt å høre! Syntes jeg leste i en tidligere post enten her på flightsim.no eller på flyprat at det var på tide med et flybytte av disse ''gamle'' dashene. Er dette tilfelle? Selv vet jeg ikke mye om status på Widerøes dash til dags dato, men syntes det begynner å komme en god del avisoppslag om Widerøe nå. Leser jo ikke alle, så det kan jo være både positive og negative avisoppslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Vært litt greier i det siste nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det som er spesielt med Widerøe flyene er vel at det har en god del høy rate på antall landinger i forhold til flytimer, men dette vil nok gjelde alle Dash 8-100. Men antall landinger blir vel også tatt med i betraktning når man pensjonerer et fly? Selvom det har vært mye greier i det siste er ikke Widerøe dårligere enn dette: Widerøe vant for første gang prisen for ”Årets flyselskap innenriks” under Grand Travel Award som er reiselivets egen Oscar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Endel av dashene nærmer seg med stormskritt maks antall cycles etter det jeg har hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Skal tydeligvis ha vært LN-WIA som kom fra Alta. Hva kan være en eventuell erstatter for dash 8 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Skal tydeligvis ha vært LN-WIA som kom fra Alta. Hva kan være en eventuell erstatter for dash 8 ? CRJ ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 LN-WIA er vell den eldste av Dash 8 flyene til Widerøe også... CRJ nevnes som en erstatter for Dash 8, men dette kan ikke skje før det blir bevilget penger til å forlenge de aller fleste av dagens rullebaner i kortbanenettet. Dash 8 flyr jo allerede på dispensasjon på 800meter baner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Mener at det var et avisoppslag for ikke så alt for lenge siden der Widerøe nylig var bynt i sammarbeid med Bombardier og oppgradere maks antall cycles Dash 8'n kunne ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.