Gå til innhold

Ja folk er veldig hyggelige på vatsim ja...


Dag Rune Garborg

Anbefalte innlegg

Har ikke vært på VATSIM på noen år nå, blir det vel, men husker det som en veldig positiv opplevelse. Ofte veldig dyktige sim-ATC`er der med mye kunnskaper. Da blir det veldig gøy for alle å fly.

 

Et tips fra min side er nok å lære flyet ut og inn først, før man prøver seg på VATSIM. Det er en forutsetning. VATSIM samtidig som man forsøker seg på å fly et fly er ingen god kombinasjon, fordi man mest sannsynlig ikke vil klare å fly klarert og filet rute.

 

Bruk også kartene på IPPC Norge eller VACSCA og les de godt og sett deg inn i hva som skal skje før du starter. Det vil heve hele realismen to hakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket! Dette er vel en av de første postene jeg har sett som hadde en slik hyggelig vending og endte opp med en newbie tips tråd :) Hyggelig!

 

Vil ogås påpeke at selv om noen kanskje har hatt dårlig erfaring med ATCer som er gretne og sure når dere gjør feil betyr ikke det at dere ikke er velkomne. MEN er det noe dere lurer på, så spør før dere tar av. Bedre føre var. På den måten har du du som pilot og jeg som ATC bedre tid til og forklare hvordan ting fungerer uten at dere flyr i 220IAS i feil retning mens jeg skriver som en gal mann :)

 

Derfor håper jeg på masse spørsmål fremover, fra folk som står på bakken vel og merke :grin:. Det er nemlig riktig at ingenting er så morsomt som og se nye piloter blir bedre! (Det kan jo hende vi ATCer som har hjolpet til også blir stolte?)

 

På denne måten tror jeg Norge og VACCSCA kan bli et meget aktivt vacc når det gjelder ATC og piloter! :) Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, mente det var en eller annen som hadde en slags pilottittel før men mulig jeg tar feil!

 

Uansett tror jeg det beste for å hjelpe nye igang er kanskje å invitere de opp i luften på "bestemte" events da vil nok terskelen for å logge seg på for første gang være mindre enn å hive seg ut i det! :) Ta med et par piloter som er med de via TS og noen tålmodige atc så kan første flight bli en svært god opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...