Gå til innhold

Ryanair vil starte flygninger til Værnes


Christian Zhang

Anbefalte innlegg

Håper, som det sies at Ryanair skjerper seg,og betaler like avgifter som alle andre selskaper. Konkurranse-vridning vil føre til dårligere tilbud for de reisende, og dårligere forhold for oss spottere. Forhåpentlig kommer Norwegian til å utkonkurrere Ryanair relativt raskt her på Værnes, da de har vært etablert her i mange år , slik som SAS. Med den siste tids kontroverser rundt arbeidsforhold innad i Ryanair, så må jeg si at det overrasker meg at Avinor vil la de utvide sin drift i Norge uten å kunne vise at de påklagede forhold er rettet opp. Det betyr jo at hvem som helst arbeidsgiver kan behandle sine ansatte slik de måtte ønskeiht arbeidstid, lønn,etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den siste tids kontroverser rundt arbeidsforhold innad i Ryanair, så må jeg si at det overrasker meg at Avinor vil la de utvide sin drift i Norge uten å kunne vise at de påklagede forhold er rettet opp. Det betyr jo at hvem som helst arbeidsgiver kan behandle sine ansatte slik de måtte ønskeiht arbeidstid, lønn,etc.

Det er vel ikke helt Avinors oppgave... er det vel?

Avinor skal tjene penger, og hvis flyginger med Ryanair gjør at Avinor tjener mer penger, så blir det så der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan for lite om dette til å mene stort om Avinors ansvar for interne forhold i et selskap.

 

Men slik jeg leser saken forstår jeg ikke helt hva hatet rettet mot Ryanair i denne saken bygger på. Bryter de regler på Rygge, eller har de oppnådd gode avtaler på falske premisser, så må jo det stoppes, men hvis det ikke er dette som skjer så bør de vel heller hylles. Både er de tydeligvis flinkere enn røkla til å forhandle seg frem til gode avtaler, og hvis man ikke liker det, så kan man hylle dem for å bringe frem i dagen at det drives forskjellsbehandling fra dem som levere avtalene.

 

Da bør vel kritikken heller rettes mot leverandøren som driver forskjellsbehandlig, og vanskeliggjør konkurranse, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...