Christian Zhang Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 http://boarding.no/art.asp?id=44253 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Håper, som det sies at Ryanair skjerper seg,og betaler like avgifter som alle andre selskaper. Konkurranse-vridning vil føre til dårligere tilbud for de reisende, og dårligere forhold for oss spottere. Forhåpentlig kommer Norwegian til å utkonkurrere Ryanair relativt raskt her på Værnes, da de har vært etablert her i mange år , slik som SAS. Med den siste tids kontroverser rundt arbeidsforhold innad i Ryanair, så må jeg si at det overrasker meg at Avinor vil la de utvide sin drift i Norge uten å kunne vise at de påklagede forhold er rettet opp. Det betyr jo at hvem som helst arbeidsgiver kan behandle sine ansatte slik de måtte ønskeiht arbeidstid, lønn,etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg tror spottere er utrolig nedprioriterte. Og godt er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Møkkaselskap. Om de får bedre betingelser enn de andre, så må dette gi en nedgang for alle som opererer fra TRD. De kommer nok til å prøve å grine/true seg til subsidier, men det er å håpe at Avinor og norske myndigheter setter foten ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Nei, nei gutter!Dere har misforstått.Ryanair sier flyvninger til Trondheim,men de lander vel på Ørlandet eller Røros :grin: Jeg har ikke flydd med Ryanair,og kommer alldri til og gjøre det heller. Flyr heller SAS/Norwegian i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Trondheim airport Fagernes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvis Ryanair på min avreisedag flyr til Trondheim for 105 kr... og Norwegian flyr til Trondheim for 625 kroner...da velger jeg Ryanair...flyr Ryanair for 735,- og norwegian for 230,- da flyr jeg Norwegian... Christopher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Møkkaselskap, håper på ingen måte de kommer til Trondheim. Og om de gjør det, vel jeg kommer iallefall ikke til å fly med de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Hatle Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Med den siste tids kontroverser rundt arbeidsforhold innad i Ryanair, så må jeg si at det overrasker meg at Avinor vil la de utvide sin drift i Norge uten å kunne vise at de påklagede forhold er rettet opp. Det betyr jo at hvem som helst arbeidsgiver kan behandle sine ansatte slik de måtte ønskeiht arbeidstid, lønn,etc. Det er vel ikke helt Avinors oppgave... er det vel? Avinor skal tjene penger, og hvis flyginger med Ryanair gjør at Avinor tjener mer penger, så blir det så der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nei, jeg kan for lite om dette til å mene stort om Avinors ansvar for interne forhold i et selskap. Men slik jeg leser saken forstår jeg ikke helt hva hatet rettet mot Ryanair i denne saken bygger på. Bryter de regler på Rygge, eller har de oppnådd gode avtaler på falske premisser, så må jo det stoppes, men hvis det ikke er dette som skjer så bør de vel heller hylles. Både er de tydeligvis flinkere enn røkla til å forhandle seg frem til gode avtaler, og hvis man ikke liker det, så kan man hylle dem for å bringe frem i dagen at det drives forskjellsbehandling fra dem som levere avtalene. Da bør vel kritikken heller rettes mot leverandøren som driver forskjellsbehandlig, og vanskeliggjør konkurranse, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.