Andreas Eriksen Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Hvordan får man seilflyene opp i luften på FS eller må man spille multiplayer? Hvis man ikke trenger å spille MP hvordan får man da det opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Det er ikke lettere å få seilflyene opp i luften på multiplayer enn ellers. Dessverre går det ikke an å bruke vanlig måte (vinsj eller slepefly) i FS, så du må bruke en av to "juksemetoder": 1:Velg et valig fly eller helikopter og fly opp på passe høyde, skift så til seilfly 2:Trykk 'y' (går i slewmode) og trykk så 'F4', når du er på passe høyde trykker du 'Y' i gjenn. For mindre høydekorrigereinger kan du bruke 'q' for opp og 'a' for ned når du er i slew-mode. Et unntak fra det jeg sa lengre oppe her om at det ikke går an på normal måte er LAGOsitt Emma Field. Der har du både vinsj og seilfly som kan dra deg opp. Men dette sceneryet koster penger. De har også snakket om å lage vinsjen og flyet som et uavhengig program som du kan kjøpe og putte inn på alle flyplassene du ønsker [ 21.10.2002, 15:23: Endret av: Arild Oldervoll ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Gå til MAP VIEW, still høyden din til litt over bakken (3-4 meter). Sett hastighet 220 knop eller noe slikt. Du vil få en gigantisk stigning med masse overspeed, men det likner winch-start. Ikke så veldig realistisk, men mer realistisk enn Y-metoden (Slew) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlendNåmdal Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Har emma field scenery. Men har ikke funnet ut hvordan jeg kan bli trekt opp av vinsjen. Ser andre fly blir det. Noen som kan gi ett lynkurs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Olsen Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Du må ha den siste versjonen av Emma, og les maualen. Du finner det du da trenger for å starte vinsj/taue prosedyren under Lago-Emma Field, på menylinjen i FS2002. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlendNåmdal Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Takk. Etter en oppdatering så ble ting mye enklere... Vinsjet meg opp, og etter en lang stund med sirkling ( ble faktisk svimmel) så hadde jeg kjempet meg opp i en høyde på 18000 fot. Så gled jeg sør-øst over og landet på Kari Field (WN36). Men problemet er at etter en stund så går jeg tom for strøm og radio og gps slutter å virke. Er det ikke generering av strøm i seilfly? Må en skru av master når en ikke "trenger" strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Berntsen Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hei Erlend Du er nok avhengig av batterikapasitet i seilfly, men i FS2002 kan du få evigvarende batteri ved å tilføye følgende i aircraft.cfg: [electrical] max_battery_voltage=24 avionics_bus=0, 0, 0 avionics=0, 0, 0 additional_system=0, 0, 0 flap_motor=0, 0, 0 gear_motor=0, 0, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 heiheihei! Hvilken simulator snakker dere om nå? En egen seilflysimulator??????? dæven.. fortell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olafsen Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Heisann Frode. Nei, det er nok bare add-ons til FS2002 som diskuteres her ja.. Flyplassen med vinsj er visst "Emma field" som er lagt av LAGO.. Mvh, Thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Erik Berntsen: additional_system=0, 0, 0 Det er forresten denne parameteren som skaper "problemene" med batteriet i FS2002. Skru ned denne, og du trenger ikke benytte batteri fixen i fsuipc. Problemet er at denne kretsen trekker den angitte strømmen når batteriet blir skrudd på, så det kan lønne seg å justere kraftig ned på hva den trekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.