Gå til innhold

Denne tassen er RÅ!


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

På slutten av WW2 gikk det raskt med utviklingen av nye warbirds, og jetalderen var allerede introdusert. Grumman hadde sin legendariske serie med "Cats", og Bearcat var deres siste kreasjon med enmotors propell. Den var spesialkonstruert for hangarskip, men Grumman hadde hentet mange designidèer fra Focke Wulf 190 ! Flyet har en voldsomt stor propell og er meget lett i forhold til motorytelsen, og ble øyeblikkelig populær blant pilotene. Den rakk ikke å delta i WW2, men var i tjeneste i flere land til langt innpå 50-tallet. I nyere tid har det vært mange restaurerte Bearcats å se i Reno Air Racing, og hvis jeg ikke tar feil har den fremdeles verdensrekorden i hastighet for stempelmotorer.

- Jeg har lenge fulgt med i Vertigos utvikling av denne modellen, og det var et stort øyeblikk da jeg endelig kunne ta de første eksemplarene ut på prøveflyvning.

 

raa.jpg

 

raa1.jpg

 

raa2.jpg

 

raa3.jpg

 

raa4.jpg

 

raa5.jpg

 

raa6.jpg

 

raa7.jpg

Modellen er fullpakket med spennende detaljer og her ser vi resultatet hvis man glemmer å regulere ventilasjonen.

 

raa8.jpg

 

raa9.jpg

Det er gøy å være warbirdentusiast om dagen, og denne Bearcat`n fra Vertigo Studios plasserer seg på øverste hylle blant de aller beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ta fasken se å gi deg, Ernst.

Blodpumpa tåler ikke dette her.

Jeg gikk til innkjøp her av CS 707 etter at jeg hadde tygd lenge på bildene fra deg og sett på video'en til Billy Bob.

Og nå er jeg redd for at jeg er kommet i samme klemma igjen.

Takk skal du ha. :) Eneste trøst er at bildene dine juger ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, takk skal DU ha Fred, som har kostet meg mangt et addons :grin: . Og jeg har ikke angret på noen av dem.

Hyggelig at du har kjøpt CS 707, så blir det kanskje ikke fullt så ensomt på 60tallshimmelen :D . Venter noen ekstra tilleggspakker fra CS om ikke så lenge, så da skal det logges enda flere timer på 707ern ! I mellomtiden har jeg mer enn nok med å holde styr på alle disse småkrypene :grin: ( ... og i dag kom selvfølgelig OGSÅ Flight Replica med sin Boomerang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal dere ha, både Torstein og Christian :) .

 

Du har fremdeles HD5850?

 

Nei, byttet til 5870 for ei stund siden :whistle: . Byttet også skjermen til 1920X1080, men kjører fortsatt 860/2,80 GHz.

Har veldig stabilt system for tiden ( bank i bordet.....), og FSX flyter fint selv med mye scenery, så jeg lar foreløpig være å tukle med overclocking :/ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så du driver altså å smug-oppgraderer..! :cool: :grin:

 

Hehe, nei men det så veldig fint ut, så fint at jeg måtte spørre. Og ingenting er vel bedre enn at man i tillegg er fornøyd selv. Og hvis flyten også er god så syns jeg ikke du skal gjøre noe mer med det, da er det bare å fly!

 

Vedrørende overklokking så har du i det minste den mest fornuftige prosessormodellen for dem som ikke vil tukle med denslags. På en god dag går din automatisk helt opp i 3,46Ghz uten din inngripen, så det er sånn sett litt mindre å tjene enn om du feks hadde hatt en Ci7-920, som stopper på 2,92Ghz. I praksis er det litt mer innviklet, men enkelt sagt er det sånn. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkeråbukker :D .

He he, med denne propellen er ikke flyet førstevalget på de humpete rullebanene i ORBX PNW :grin: men ja, climbrate er ikke så værst. Dette er jo en typisk amerikansk fighter, hvor zoom and boom betyr mer enn svingradius :cool: .

 

På en god dag går din automatisk helt opp i 3,46Ghz uten din inngripen

 

:o aahaaaaaa, er DET forklaringen på hvorfor jeg er i konstant lykkerus med FSX ?!?! Har jo vært fornøyd siden FSX ble lansert for flere år siden, men må innrømme at flyten ble fantastisk etter at jeg innstallerte i7 / 860. Har brukt beskjedne summer på hjemmecockpit`n i forhold til mange andre i forumet, og har aldri helt forstått disse sinte diskusjonene om hvor håpløst dårlig alt er .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig Ernst! Blir nok en Bearcat på meg også etter hvert :)

 

Mye spennende krigshistorie rundt denne katta her også, selv om den kom for seint til den andre verdenskrig. Den fikk virkelig prøvd seg i Vietnam, først i Fransk tjeneste og så seinere som det første kampflyet i det Sør Vietnamesiske luftforsvaret (der den seinere ble erstattet av A-1 Skyraider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...