Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. september 2010 Premium Medlem Del Skrevet 29. september 2010 På slutten av WW2 gikk det raskt med utviklingen av nye warbirds, og jetalderen var allerede introdusert. Grumman hadde sin legendariske serie med "Cats", og Bearcat var deres siste kreasjon med enmotors propell. Den var spesialkonstruert for hangarskip, men Grumman hadde hentet mange designidèer fra Focke Wulf 190 ! Flyet har en voldsomt stor propell og er meget lett i forhold til motorytelsen, og ble øyeblikkelig populær blant pilotene. Den rakk ikke å delta i WW2, men var i tjeneste i flere land til langt innpå 50-tallet. I nyere tid har det vært mange restaurerte Bearcats å se i Reno Air Racing, og hvis jeg ikke tar feil har den fremdeles verdensrekorden i hastighet for stempelmotorer. - Jeg har lenge fulgt med i Vertigos utvikling av denne modellen, og det var et stort øyeblikk da jeg endelig kunne ta de første eksemplarene ut på prøveflyvning. Modellen er fullpakket med spennende detaljer og her ser vi resultatet hvis man glemmer å regulere ventilasjonen. Det er gøy å være warbirdentusiast om dagen, og denne Bearcat`n fra Vertigo Studios plasserer seg på øverste hylle blant de aller beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Nå må du ta fasken se å gi deg, Ernst. Blodpumpa tåler ikke dette her. Jeg gikk til innkjøp her av CS 707 etter at jeg hadde tygd lenge på bildene fra deg og sett på video'en til Billy Bob. Og nå er jeg redd for at jeg er kommet i samme klemma igjen. Takk skal du ha. Eneste trøst er at bildene dine juger ikke mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 29. september 2010 He he, takk skal DU ha Fred, som har kostet meg mangt et addons :grin: . Og jeg har ikke angret på noen av dem. Hyggelig at du har kjøpt CS 707, så blir det kanskje ikke fullt så ensomt på 60tallshimmelen . Venter noen ekstra tilleggspakker fra CS om ikke så lenge, så da skal det logges enda flere timer på 707ern ! I mellomtiden har jeg mer enn nok med å holde styr på alle disse småkrypene :grin: ( ... og i dag kom selvfølgelig OGSÅ Flight Replica med sin Boomerang). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Rett og slett fantastisk Ernst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Kult, jeg må si jeg liker slike små detaljer som den is-effekten på denne nye gamle råtassen. Jeg merker meg også at jeg ikke finner noe å klage på i cockpit, den besto "etikett-testen" med glans! :grin: Så det er stort komplement til både deg som "fotograf" og produsenten. Du har fremdeles HD5850? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 30. september 2010 Takk skal dere ha, både Torstein og Christian . Du har fremdeles HD5850? Nei, byttet til 5870 for ei stund siden :whistle: . Byttet også skjermen til 1920X1080, men kjører fortsatt 860/2,80 GHz. Har veldig stabilt system for tiden ( bank i bordet.....), og FSX flyter fint selv med mye scenery, så jeg lar foreløpig være å tukle med overclocking . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Åh, så du driver altså å smug-oppgraderer..! :cool: :grin: Hehe, nei men det så veldig fint ut, så fint at jeg måtte spørre. Og ingenting er vel bedre enn at man i tillegg er fornøyd selv. Og hvis flyten også er god så syns jeg ikke du skal gjøre noe mer med det, da er det bare å fly! Vedrørende overklokking så har du i det minste den mest fornuftige prosessormodellen for dem som ikke vil tukle med denslags. På en god dag går din automatisk helt opp i 3,46Ghz uten din inngripen, så det er sånn sett litt mindre å tjene enn om du feks hadde hatt en Ci7-920, som stopper på 2,92Ghz. I praksis er det litt mer innviklet, men enkelt sagt er det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Sykt pent! Sinnsyk stor propell,og climbrate må være noe i hesterævva rått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Nesten farlig å ha level på flyet under takeoff og landing. Ikke langt mellom propell og bakken :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 1. oktober 2010 Takkeråbukker . He he, med denne propellen er ikke flyet førstevalget på de humpete rullebanene i ORBX PNW :grin: men ja, climbrate er ikke så værst. Dette er jo en typisk amerikansk fighter, hvor zoom and boom betyr mer enn svingradius :cool: . På en god dag går din automatisk helt opp i 3,46Ghz uten din inngripen aahaaaaaa, er DET forklaringen på hvorfor jeg er i konstant lykkerus med FSX ?!?! Har jo vært fornøyd siden FSX ble lansert for flere år siden, men må innrømme at flyten ble fantastisk etter at jeg innstallerte i7 / 860. Har brukt beskjedne summer på hjemmecockpit`n i forhold til mange andre i forumet, og har aldri helt forstått disse sinte diskusjonene om hvor håpløst dårlig alt er ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Nydelig Ernst! Blir nok en Bearcat på meg også etter hvert Mye spennende krigshistorie rundt denne katta her også, selv om den kom for seint til den andre verdenskrig. Den fikk virkelig prøvd seg i Vietnam, først i Fransk tjeneste og så seinere som det første kampflyet i det Sør Vietnamesiske luftforsvaret (der den seinere ble erstattet av A-1 Skyraider). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.