Svein Olsen Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Ikke i noe flyselskap jeg heller, men betjener et og annet som bla. HLO innemellom. For de av dere som vet hva det er for noe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Siden jeg snart er medlem i GM flyklubb lander jeg nok gratis på GM... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas Foosnæs Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jobber på Helitrans, hvis det regnes som flyselskap da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas Foosnæs Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Jörgen Toll: quote: Opprinnelig postet av Marcus Krogtoft: Hva lurer du på da? Undrar över hur mycket thrust som propellern levererar, men du har kanske inte data På Dowty Rotols propellrar (som sitter på Fokker 50)? Inte helt enkelt att räkna ut med bara effekt som bakgrund... /Jörgen Fikk du ikke vite det på pilot kurset ditt på Fokkeren da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Til Jørgen Toll: Ikke så helt enkelt det der med thrust på de propellene... Kan ikke finne det i tekniske spesifikasjoner noen steder... Men Dowty Rotol R352/6-123-F/1 som sitter på de maskinene som du flyr er sertfisert for å tåle langt mere effekt enn det PW-125/127 turbinene kan utvikle maximalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Tomas Foosnæs: Fikk du ikke vite det på pilot kurset ditt på Fokkeren da? Nej fick inte det... Performance på Propeller flyg anges i effekt, medans det anges i kraft på jet flyg. Men, propellern accelererar ju en given mängd luft bakåt och det bör därför gå att räkna ut dragkraften i propellern. Detta finns inte angivet i de tekniska eller operativa data för Fokker 50. /Jörgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av johnny molund: Til Jørgen Toll: Ikke så helt enkelt det der med thrust på de propellene... Nej, det är inte det... Det var därför jag behövde lite inside hjälp! Tack för försöket i alla fall! /Jörgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg jobber som passasjer, hovedsaklig for SAS men også et og annet charter-selskap. Trives veldig godt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Christer Elde: Jeg jobber som passasjer, hovedsaklig for SAS men også et og annet charter-selskap. Trives veldig godt! Tack för senaste löne brevet! /J Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Tore Utheim Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jobber i Braathens i Tromsø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.