Gå til innhold

Passasjerfly styrtet i Pakistan


Wakas Akhtar

Anbefalte innlegg

Og der var Even første til og bringe tilbake en av de komentarene man IKKE vil se i tråder som dette.

 

Vil man ikke se at det er synd, og at dette faktisk ER en veldig dårlig uke for luftfarten?

 

Jeg syns det var synd, dette skulle ikke ha skjedd. Hva du syns, får være opp til deg Steinar..

 

Fløy med selskapet i april...Virket seriøs..

 

Kjenner flere som har fløyet med dem, de også sier at de virket som ett seriøst flyselskap, og roset flyselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er trist, helt forferdelig. Det er samtidig direkte latterlig med de svake kommentarene som kommer fra enkelte personer her på forumet.

 

Dere må da forstå at uansett hvor de driver selskap så prioriterer samtlige sikkerhet og jeg tror faktisk folk her inne vet det, jeg håper i det minste de vet det. Det blir altfor lavmål og komme med slike kommentarer på et slik fly-forum, det er jo forståelig hvorfor folk melder seg ut av dette forumet -Det er faktisk beklagelig mange her inne som bare slenger ut dritt, ikke rart man blir lei og finner seg andre fora.

 

Det er helt klart at det prioriteres sikkerhet, dessuten vil heller piloten aldri ta flyet, dets øvrige mannskap og passasjerer opp i luften om han ikke føler seg trygg. Det finnes bare en yrkesgruppe som leker med andres liv og bryr seg fint lite om det, uten at det trengs nevnes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at det prioriteres sikkerhet, dessuten vil heller piloten aldri ta flyet, dets øvrige mannskap og passasjerer opp i luften om han ikke føler seg trygg. Det finnes bare en yrkesgruppe som leker med andres liv og bryr seg fint lite om det, uten at det trengs nevnes..

 

Du hallo, du sier at alle selskapene i verden er safe å fly med du nå..

Det kan man vel si er feil!

Det finnes jo til og med selskaper som ikke får lov til å fly på utsiden av landegrensene sine, siden de er så dårlige..

 

Veldig mange selskaper driver ordentlig og er proffe, mens andre mangler litt på den biten der..:)

Så det å si at alle selskapene i hele verden tar sikkerheten like høyt, er vel feil..

 

(JEG SA IKKE NOE SOM HELST OM AIR BLUE NÅ, GIDDER IKKE HA MERE BRÅK HER!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" kan du ta med en stor klype salt. Pakistansk media har når annonsert hele tre ganger at de har funnet sen svarte boksen for så å si at de ikke har den alikvell. Det kryr av spekulasjoner om blant annet pilotene som jobbet for mange timer til mulig motor trøbbel. Skjenner jeg landet rett kommer nok sannheten aldri frem. Staten kommer sikkert til å konstruere en årsak for å ikke svekke landets luftfart rykte ytterligere i den store verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" kan du ta med en stor klype salt. Pakistansk media har når annonsert hele tre ganger at de har funnet sen svarte boksen for så å si at de ikke har den alikvell. Det kryr av spekulasjoner om blant annet pilotene som jobbet for mange timer til mulig motor trøbbel. Skjenner jeg landet rett kommer nok sannheten aldri frem. Staten kommer sikkert til å konstruere en årsak for å ikke svekke landets luftfart rykte ytterligere i den store verden...

 

Det høres jo helt fryktelig ut! La oss håpe de ikke fabrikerer en årsak.

 

Men hvis det virkelig er sånn at det er ATC som har bomma, så høres det ut som at vedkommende enten var veldig uproffesjonell, eller kan dårlig engelsk.

Dog uten at jeg skal utale meg om hva som er årsaken.

 

Even. Det var det sitatet du hadde under, som nå er fjernet jeg tengte på.

 

Jeg skjønner Steinar, det var derfor jeg fjernet det. Satte det der før kræsjen, var en kompis som sa det. Tenkte ikke så mye over det før jeg prøvde å finne ut av hva jeg hadde sagt som var galt. Var forresten "signaturen" min, men den var tåpelig. Og er nå fjernet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at alle setter sikkerhet like høyt, det vil jeg også si jeg har sett selv. Men sikkerhet er nok en prioritet for alle uansett, men det viktigste er å være kritisk til sin kritikk av flyselskaper sålenge en bare sitter i Norge og egentlig ikke vet noe. Ikke at jeg vet bedre men jeg er da iallefall forsiktig med kritikk.

 

Selvsagt, det er helt klart at noen slurver mer enn andre og som jeg sa har jeg sett litt av dette selv, men uansett hva som skjer så kommer slurv til og fortsatt forekomme, dette gjelder alle bransjer. Og dette er noe alle vet, uansett. Men på tross av slurv har jeg mine tvil på at en pilot vil ta maskina opp i lufta om han selv er usikker på at hans fly, besetning og passasjerer kommer ned like hel igjen.

 

Og ja jeg har sett dette med Ryanair, enkelt og greit bare unngå de. Noen som vet av flere som har et slikt opplegg ovenfor sine piloter?

 

For det er helt hårreisende at det er slik og at det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det skal være så mange flyulykker om dagen.

 

Jeg tror det finnes få personer som tar av med et fly de VET har en relativt stor odds for å komme ned i deler. Om et fly tar av med farlige mangler skyldes det nok heller manglende kunnskap hos crewet som gjør at de ikke ser konsekvensen på forhånd.

 

Og ja jeg har sett dette med Ryanair, enkelt og greit bare unngå de. Noen som vet av flere som har et slikt opplegg ovenfor sine piloter?

Ryanair har så vidt jeg vet bare hatt èn ulykke siden de startet i '85. Det var en dobbel birdstrike på finale. Landingen kan vel trygt kalles en krasj som heldihvis fant sted på en rullebane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

De har også tidligere hatt landings konk med bonus til den som landa med minst fuel, noe som resulterte i en del " motorproblemer" på rnw i sweeden. (måtte dyttes til gate )Så det er vell flaks og bra det har godt så bra som det har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...