Gå til innhold

Fly stevne på Lista


geir.albrektsen

Anbefalte innlegg

Speakeren på dagens show visste tydeligvis ikke hva flares var. Det ble uttalt fla-rees :grin:

 

Ellers moro å se F-16 (272) i formasjon med Vampiren. Terje med sin L-29 presterte også aldeles nydelig flyvning. Og Lista Flyklubb (der jeg er medlem) hadde en fin stand, og trekket var kommet delvis på plass over den nye hangaren. F-16 simulatoren var ikke nok til at jeg tok en tur...har bedre grafikk hjemme :whistle:. Tror det var Allied Force de brukte. Skal muligens dit i morgen, og ta meg en tur med den franske maskinen, som tar 6 passasjerer. Dakotaen tar jeg heller en tur med fra Torp, for å få litt avveksling.

 

Det mest imponerende var en radiostyrt Viggen. I første øyeblikk trodde jeg pinadø 272 var airborne igjen, men det stemte ikke med lyden. Men den fløy som 272! Har hørt de kommer opp i over 400 km/t, og har ekte jetmotor. Har nettopp begynt å fly RC selv (har en Cessna og en Citabria (Kyosho), og trærne har fått gjennomgå, og flyene er ennå like hele. Etter hva jeg så i dag, vet jeg nå hva jeg skal gå for etterhvert, når jeg slutter å klatre i trærne for å hente flyene mine :blush: :grin:

 

Jeg tok ingen bilder av flyene airborne, da jeg ikke har zoom nok til det, samt sola i fleisen. Men vedlegger et bilde av Vampiren fra fjorårets flyshow, da vi slapp helt innpå flyene, hvilket ikke var tilfelle i år.

 

Vampire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speakeren på dagens show visste tydeligvis ikke hva flares var. Det ble uttalt fla-rees

 

Ellers moro å se F-16 (272) i formasjon med Vampiren. Terje med sin L-39 presterte også aldeles nydelig flyvning.

 

:D Speakerene virket litt uengasjerte synes jeg, og kom litt seint ut med informasjon... ble ikke imponert over dem jeg heller. MEN, de gjorde sikkert så godt de kunne og kanskje var dette første gang?? Moro at det har blitt en fast greie på Lista hvertfall..

 

Men, slik det er nå synes jeg innholdet og mengden fly ikke er godt nok for å ha flyshow 2 dager, men der vil jo besøkstallet svare for seg selv. Håper det går bra hvertfall, og at showet kan vokse seg større :)

 

Fløy forresten F-16 sim'n for første gang idag.. Artig greier, uvant med stikka. Hadde en perfekt innflyging, men flata ut for høyt og gjennomsynken fra 2-3 meter ble for hard.. jaja, neste gang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...