geir.albrektsen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Nå til helga er det igjen fly stevne på Lista.Det starter 24.juli altså Lørdag,og Søndag.Portene åpner kl 0900. Se www.warbirdairshow.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Gjesdal Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg tar turen sørover ved mindre det blir meldt dårlig vær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Kommer flygende nedover med LN-TFT fra ENKJ (om været blir bra så klart) Skal bli artig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg tar turen sørover ved mindre det blir meldt dårlig vær. Ser bra ut for helgen http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Farsund/Farsund_lufthavn,_Lista/helg.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Kommer kanskje jeg også Men kan alle vere med i Dakotaen ? ( Ikke samtidi da ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Alle som vil betale 500kr ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir.albrektsen Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Da kom Dakotaen over huset mitt til Lista... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Var på Lista på speiderleir en uke jeg Litt flytrafikk, men lite skjedde på radioen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Var på Lista på speiderleir en uke jeg smile Flere som var der ja :whistle: Men det blir visst en tur bort i morgen, skulle egentlig skippe Lista siden jeg drar på en aldrig så liten flyrelatert utflukt til England på søndag (rapport kommer) :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Skal ned på Søndag jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir.albrektsen Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Har vært der i dag,F-16 var ganske tøft og se+ Orion flyet "Vingtor"kom.De kom fra Andøya etter ett 4 timers tokt,landet men tok ikke fuel som jeg så.Så skulle de fly tilbake til Andøya,kan de fly så lenge uten og ta med fuel eller????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 De kan fly ganske langt uten å fylle på. De har vel en range på nesten 5000 nm eller 9000 km. De kan altså fly Oslo-Tokyo uten påfyll, eller fly 7 ganger mellom Andøya og Sola Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Speakeren på dagens show visste tydeligvis ikke hva flares var. Det ble uttalt fla-rees :grin: Ellers moro å se F-16 (272) i formasjon med Vampiren. Terje med sin L-29 presterte også aldeles nydelig flyvning. Og Lista Flyklubb (der jeg er medlem) hadde en fin stand, og trekket var kommet delvis på plass over den nye hangaren. F-16 simulatoren var ikke nok til at jeg tok en tur...har bedre grafikk hjemme :whistle:. Tror det var Allied Force de brukte. Skal muligens dit i morgen, og ta meg en tur med den franske maskinen, som tar 6 passasjerer. Dakotaen tar jeg heller en tur med fra Torp, for å få litt avveksling. Det mest imponerende var en radiostyrt Viggen. I første øyeblikk trodde jeg pinadø 272 var airborne igjen, men det stemte ikke med lyden. Men den fløy som 272! Har hørt de kommer opp i over 400 km/t, og har ekte jetmotor. Har nettopp begynt å fly RC selv (har en Cessna og en Citabria (Kyosho), og trærne har fått gjennomgå, og flyene er ennå like hele. Etter hva jeg så i dag, vet jeg nå hva jeg skal gå for etterhvert, når jeg slutter å klatre i trærne for å hente flyene mine :blush: :grin: Jeg tok ingen bilder av flyene airborne, da jeg ikke har zoom nok til det, samt sola i fleisen. Men vedlegger et bilde av Vampiren fra fjorårets flyshow, da vi slapp helt innpå flyene, hvilket ikke var tilfelle i år. Vampire Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Speakeren på dagens show visste tydeligvis ikke hva flares var. Det ble uttalt fla-rees Ellers moro å se F-16 (272) i formasjon med Vampiren. Terje med sin L-39 presterte også aldeles nydelig flyvning. Speakerene virket litt uengasjerte synes jeg, og kom litt seint ut med informasjon... ble ikke imponert over dem jeg heller. MEN, de gjorde sikkert så godt de kunne og kanskje var dette første gang?? Moro at det har blitt en fast greie på Lista hvertfall.. Men, slik det er nå synes jeg innholdet og mengden fly ikke er godt nok for å ha flyshow 2 dager, men der vil jo besøkstallet svare for seg selv. Håper det går bra hvertfall, og at showet kan vokse seg større Fløy forresten F-16 sim'n for første gang idag.. Artig greier, uvant med stikka. Hadde en perfekt innflyging, men flata ut for høyt og gjennomsynken fra 2-3 meter ble for hard.. jaja, neste gang:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Fingertrøbbel, fixed :cool: Ellers håper jeg ikke det blir *for* stort. Synes for min del jeg ikke rakk alt i dag, og sitter her og lurer på om jeg skal dit i morgen eller ei. Sannsynligvis kommer Spitfiren, men den fikk jeg med meg sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir.albrektsen Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 De snakket om at spitfiren ikke kom,og heller i hercken men vet ikke jeg,skal ut igjen i morgen med venner håper på en tur i dakotaen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Spitfiren og Hercules skal visst komme i morgen ja. Ingen av delene i dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir.albrektsen Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Noen tidsplan på når de kommer eller??? Showet begynner vel ikke før 12.Noen som vet scanner frekvensen de bruker her ute i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 126.450 om jeg husker rett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.