Gå til innhold

ENBR_TWR training Mandag 12/7 kl 20-22 lokal tid


Eirik Mikal Aronsen

Anbefalte innlegg

Bra jobba under stor pågang! Dette blir bra. :)

 

Må foresten si jeg er litt overrasket over oppførselen til ett par piloter under treningen i dag. En S1 under opplæring som har mer enn nok å henge fingrene i skal da ikke mases på og stresses ytterligere. Det trenger man da ikke være rakettforsker for å forstå. Man kan ikke forvente plettfri service av en som er under opplæring. Da hadde han jo ikke trengt opplæring. -Skjerpings!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del rakk jeg akkurat mentoreringen før tordenværet kom for fullt her i Vestfold.

 

Takk for all trafikk og Rognlien som dukket opp på approach etter litt! Godt å se det kom en del variert vfr og et høyt trafikknivå jevnt over til Bergen å være! :)

 

 

Edit: Når det er sagt Eirik så var det ikke noe jeg la opp til i dag for å stresse deg annet enn at jeg så for meg mye trafikk som vi jo fikk :) Forrige gang derimot kan jeg ta på meg skylda for et par hendelser.

 

Å jage på clearence med opp mot titalls callesignal inne gjør ikke treningen noe mer lærerik ihvertfall. Hvis man ser bort fra stresshandling!

Ta en pust, en bolle, kaffe e.l og vent på ledig tid på freq om ikke annet. Det bruker å lønne seg

Desverre oppstod det også noe voice-error undertreningen et par ganger men håper dette ikke vær til for stor irritasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders: Det var som jeg sa på TS; jeg tror ikke det var deg heller, men den personen som var så ihuga opptatt av at det bare var ham på frekvensen, selv om det ikke var det, kan ikke ta en pust e.l. neste gang. Da er det best at han tar en bolle! For så frustrerende pilot har jeg aldri opplevd, og jeg håper han holder seg unna alle flyplasser jeg kontrollerer på! Måtte få det sagt, for jeg var rimelig forbanna igår da det ble mast og mast og mast om avgangsklarering. Hvis ikke du finner deg i at det var trafikk, og jeg ikke hadde tid til dine sprell, så burde du heller ha logga av, og det håper jeg du gjør neste gang det oppstår noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...