Eirik Mikal Aronsen Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Da blir det trening førstkommende mandag, siste før utsjekk. Bare kom, VFR som IFR. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Motbevis mine påstander om at mannen er klar for å jobbe i tårnet! Her er overliggende ATC svært ønskelig, og book det så fort dere vet om dere kan bidra! So long! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Flere som vil sitte ATC? håper på regnvær og en heftig approach for dere piloter inn til Flesland i morgen. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Jeg kommer fra Island som ICE326,på triangel ruta. Flyr TF-FIU.ETA 18.10Z ca :grin: Hvis ikke noe dukker opp... Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 London Executive kommer nok innom med en BBJ skal du se. Siter
Henrik Simonsen Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Skal prøve å komme Ser nå ut til at FSX virker igjen, etter at det ikke ble mer en en tur på treningen i Tromsø igår! Pc`en kan vel ikke kræsje to dager på rad??? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Vi trenger det vi kan få av piloter her i kveld i tide og utide! Flesland stenger 22.00 presis denne kvelden så ingen grunn til å vente med å sette seg i cockpit! Velkommen til Bærgen ;P Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Noen som kan ta ENSV, ENBR_APP?? hadde vært veldig bra! Er mest intr i å følge med på studenten i kveld for vurdering opp mot utsjekk noe som kan være heftig som atc selv! Siter
Even Rognlien Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Jeg fikk det faktisk til alikevel ENBR_APP online Siter
Eivin Stensø Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Bra jobba under stor pågang! Dette blir bra. Må foresten si jeg er litt overrasket over oppførselen til ett par piloter under treningen i dag. En S1 under opplæring som har mer enn nok å henge fingrene i skal da ikke mases på og stresses ytterligere. Det trenger man da ikke være rakettforsker for å forstå. Man kan ikke forvente plettfri service av en som er under opplæring. Da hadde han jo ikke trengt opplæring. -Skjerpings!!! Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Skrevet 12. juli 2010 Takk til alle som fløy! Var en lærerik opplevelse, dette. Blir nok en eller to treninger til, pga usikkerhet rundt VFR. Men takk allikevel, uansett hvor stressende dere prøvde å gjøre det for meg. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Flott jobba Eirik selv om jeg syntes du skulle venta på meg etter at jeg tok Go Around på slutten der :grin: neida Også må jeg si meg enig i det Eivin sier, uten at jeg skal utdype det noe mer. Gleder meg til neste trening Siter
SB Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Beklager at jeg ikke kunne komme. Ble plutselig uten internett en mandags kveld... :cry: Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 For min del rakk jeg akkurat mentoreringen før tordenværet kom for fullt her i Vestfold. Takk for all trafikk og Rognlien som dukket opp på approach etter litt! Godt å se det kom en del variert vfr og et høyt trafikknivå jevnt over til Bergen å være! Edit: Når det er sagt Eirik så var det ikke noe jeg la opp til i dag for å stresse deg annet enn at jeg så for meg mye trafikk som vi jo fikk Forrige gang derimot kan jeg ta på meg skylda for et par hendelser. Å jage på clearence med opp mot titalls callesignal inne gjør ikke treningen noe mer lærerik ihvertfall. Hvis man ser bort fra stresshandling! Ta en pust, en bolle, kaffe e.l og vent på ledig tid på freq om ikke annet. Det bruker å lønne seg Desverre oppstod det også noe voice-error undertreningen et par ganger men håper dette ikke vær til for stor irritasjon! Siter
Otto A. Haaland Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Godt jobbet Eirik! Var jo til tider mye trafikk som skulle håndteres. Virket som du etter forholdene klarte å holde tunga rett i munnen. Og de tinga du muligens følte du ikke hadde like god kontroll på, sitter nok skikkelig nesten øving. Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Skrevet 13. juli 2010 Anders: Det var som jeg sa på TS; jeg tror ikke det var deg heller, men den personen som var så ihuga opptatt av at det bare var ham på frekvensen, selv om det ikke var det, kan ikke ta en pust e.l. neste gang. Da er det best at han tar en bolle! For så frustrerende pilot har jeg aldri opplevd, og jeg håper han holder seg unna alle flyplasser jeg kontrollerer på! Måtte få det sagt, for jeg var rimelig forbanna igår da det ble mast og mast og mast om avgangsklarering. Hvis ikke du finner deg i at det var trafikk, og jeg ikke hadde tid til dine sprell, så burde du heller ha logga av, og det håper jeg du gjør neste gang det oppstår noe slikt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.