Gå til innhold

Satt seks timer i kokhett fly uten drikkevann


Henrik Simonsen

Anbefalte innlegg

Ja det er førsteklasses security. Bli kvitt de som maser om vann ved å la de tørste i hjel. Hva nytter det vel at kapteinen får vann når alle passasjerene dør av tørste? Da får jo den stakkars kapteinen ikke flydd likevel? Såfremt ikke selskapet vurderer ny karriere ved å innføre luftbårne likbiler? "Sorry, nix vann, lang tur, men vi skal frembringe deg til graven" :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg Ryanair burde satt seg inn i lover og regler.. I utgangspunktet så har ingen "krav" på vann ombord når flyet står på bakken, men som Ryanair selv sier så ble faktisk personene ombord nektet å forlate flyet - slik jeg forstår det.

 

Da blir det noe helt annet. Ryanair har ingen hjemmel til å holde noen tilbake så fram til at ingenting kriminelt har funnet sted. Selskapet kan selvfølgelig true med at enkeltpassasjerer må bøte med ekstrautgifter for forsinket avgang, men igjen.. I en slik situasjon kan man påberope seg nødrett/nødverge.

 

Kort sagt, jeg ser på dette som helt uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen...

 

Var dette Ryanair sin feil, eller var det flyplassens security som ødela? Dette burde jo frem i lyset. Jeg vitset litt, men jeg vet jo ikke om direktivet kom fra flyplassens securitypolitikk, eller fra Ryanair selv. OK, selv om dette kom fra security, skulle kapteinen isåfall ikke vært bevisstløs, men tatt affære på flekken. Men det vet vi jo lite om, og det fremkommer heller ikke av artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje lov å servere på bakken? Trur NEPPE at myndighetene hadde gått bananas på dei om dei hadde levert ut litt vatn. Og om dei ikkje fekk lov å forlate flyet, er det å rekne som "kidnapping" om du spør meg. Dei fleste gisseltakarar gir til og med vatn til sine "fangar". Nei her har Ryanair drete loddrett på leggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torstein, Tor, litt OT men:

 

På en svær bøyelaster (shuttletanker) skulle det også spares. Det var mitt ansvar å holde automatikken i orden, automatikk for innkopling av clutcher på to 10.000 HK hovedmaskiner. Det skulle spares, man skulle ikke kjøpe nytt. Så en dag, for ørtende gang, koplet ikke den ene clutchen inn den ene maskinen. Problemet hadde eksistert alt for lenge. Den dagen tente jeg på alle plugger, og slo så hardt i kontrollpulten at det er rart jeg ikke brakk noe. Det gikk et par sekunder...og "klikk" sa det. Puuuh endelig full kraft. Vi lo alle. Dagen etter, sjekket jeg under der jeg slo, og byttet ei bøtte med releer; de var 15 år gamle. Loddingene var sprukket. Problem solved. Utskiftningen var grisebillig, og alt ble steady. Nesten som i en tegneserie...og her og nå ser vi at humor kommer fra ramme alvor :smile:

 

Litt tilbake til topic. Jeg har flydd litt med Ryan, og er ennå ikke uttørket som en egyptisk mumie. Til de som spør meg om selskapet, pleier jeg å si: Det går helt bra, såfremt det er en tur på under en time. Du må drikke først (helst vann og ikke øll). Du må tisse først. Har du problemer med tissen, må du ta med en sånn der "sykehusflaske". Eller mynt til dassen. Du må ha med bagasjen inn i flyet, og aldri finne på å sende den, eller legge den i lasterommet. Checklist done, ready to fly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...