Einar Kristiansen Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Tv2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 alle simmeres våte drøm :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Er bildet av en 777 da Så TV2 har noe og lære seg her gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det var jo skikkelig flaks at vertinna også hadde sertifikater for å kunne fly store passasjerfly som en Boeing 767 da. Tror dette allikevel er svært uvanlig og at man nok hadde skikkelig flaks i uflaksen her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg skjønner ikke problemet her.. Alle skriver om at dette er så utrolig farlig, og at til og med en fra kabinpersonalet måtte inn i cockpit og hjelpe til med landing. Kapteinen burde jo klare å lande uten at han har styrmann ved sin side..? Selv om det er en stor jobb, det å lande i chicago, burde han likevel klare det selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Men greit med noen til aa avlaste deg. Slipper saa mye stress. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jøss, hun leste sjekk lista. Gratulerer :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Kenneth: Hun utførte også flere andre oppgaver i cockpit, opplyser Fagan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jøss da, kanskje hun skrudde på landing light, satte autobrake, senket gear, og satte flaps? :grin: Congratz... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Du kan hause det så mye du vil Kenneth, du viser bare at du ikke har forståelse for hvor mye mindre stress det blir om man er to om tingene der framme. Helt klart, kapteinen kunne klart jobben selv uten vanskeligheter, men jobben ble nok mye lettere når en person med de riktige kvalifikasjonene kunne assistere ham. Men at det var en kabinansatt med CPL ombord, det tror jeg var en grei sjeldenhet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haagen Tangen Eriksen Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 kanskje du burde lese litt om CRM kenneth.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Tror nok ikke det at flyvertinnens CPL skal undervurderes alt for meget i denne situasjonen. Jeg regner med at CRM, som Haagen nevner ("Crew Resource Management" for dem som lurer) nok er adskillig bedre forstått i både teori og praksis blandt dem som faktisk innehar de nødvendige kvalifikasjonene for å fly. Kapteinen var nok uten tvil glad for å få en kvalifisert person i høyresetet fremfor en "skrivebordspilot" (som jo de fleste av oss her er). Som skrivebordspiloter er vi vant til å gjøre "alt selv" (de som faktisk flyr i virkerligheten trenger ikke å føle seg truffet ), og dermed tror jeg også de fleste av oss mangler forståelse for de fordelene det medfører å være 2 i cocpit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Som tidlegare nemntt så er pilotar trena til å kunna føra eit fly åleine i tilfelle den eine der framme vert sett ut av spel. Men det gir ein ikkje rett til å seia at "kapteinen burdek lart det åleine blablabla". Eg vil berømma kapteinen her for å tenka så langt som å sjekka om det er folk med flysertifikat ombord. Det aukar tryggleiken under landing veldig mykje. Det vert enklare for han å fokusere på det han skal, nemleg få flyet ned. Han har mindre workload, og dermed meir overskot til å unngå farlege situasjonar. Eg er 99,9% sikker på at dei som bagatelliserar denne hendinga, ikkje har flydd inn til store flyplassar som O'hare eller liknande plassar anna enn i FS, og det kan IKKJE samanliknast med røynda. Eg har sjølve landa både på Atlanta Hartsfield og New York La Guardia med små fly (sistnevnte midt i ettermiddagsrushet) i røynda. Og sjølv om dette var med fly som er laga for å flygast av EIN person, så skal eg lova dykk at det hjelp godt på å ha ein anna pilot ved sida av seg til å ta enkle ting som radioen og slike ting. Flyvertinna gjorde ein god jobb her med å assistere kapteinen under landing, og eg håpar at ho vert påskjønna ifrå selskapet si site. (Kanskje dei gir ho flygerjobb?) Men pass på, og ver forsiktigem ed å kommentere negativt om folk som har vore i ein situasjon dykk NEPPE hadde klart å handsame sjølve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 What Torstein said Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 De som ofte er "minst" imponert av slike ting, og mener de er verdensmestre selv - er ofte de som faktisk hadde gjort det dårligst dersom de selv hadde havnet en slik situasjon (hovmod står for fall..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det er bra du bare er 17 år Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.