A L Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Hei! Jeg skal ha trening på farris approach mandag kl 19.00 - 21.00 lokal! farris dekker 3 flyplasser: ENTO ENRY ENSN Så kom å fly, og gi meg en utfordring :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Farris??? Gotta love it! I`ll be there! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Da er det 25 min igjen, håper det er noen som har planer om og lufte de virtuelle vingene i kveld:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Vi er igang litt før tiden. Håper på masse trafikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hadde først planer om å komme med en nyanskaffet Citation X, men tar en gammel sliten 733 og kommer bortom fra ENHD, så blir det sikkert en flaksetur ut fra Farris også, men ellers så det rolig ut i Farris i kveld ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er veldig rolig, får håpe det tar seg opp litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Da var 3 X NAX landet, en med planlagt missed approach, vi kom alle trygt ned :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Hehe! Fikk plutselig masse trafikk! Takk så mye gutter! Takk til Even og Anders Merch også som ga meg noen bevegelser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Pleier som regel å komme mer og mer trafikk mot slutten av treninger.. x) Takk for flott service! Syntes du taklet meg bra som VFR jeg, Alexander Men sånn i ettertid kom jeg til å tenke på at jeg ikke fikk noe QNH av deg.. (noe som var like greit, for jeg har bare IN HG altimeter...) :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Ja, det var akkurat derfor jeg tenkte at det er like greit og la det være :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Litt info om QNH HER. Jeg har dessuten skrevet ut en grei omregningstabell. Den kan jeg gjerne sende (husker ikke hvor jeg fant den). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Om trykket er på 1014hPa, så tar man: 1014/1013 * 2992 så får man til INHG. 2994/2992 *1013 så får man til hPa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvem regner ut dette i full fart når man får altitude og QNH? Veldig greit å ha dette i tabellform så gjør man ikke feil Men er man en kløpper i hoderegning er det jo enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 ..Men er man en kløpper i hoderegning er det jo enkelt.".. Da tror jeg man skal være verdensmester i hoderegning;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Andreas Norheim Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Her er en link til en liten dupeditt som regner ut for deg på null,nix: http://www.aviationreviews.com/virtuale.html . Har brukt den noen ganger som ATC i UK. Kan brukes til flere typer omregninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.