Gå til innhold

EGLL - KJFK med min nye skjønnhet.


Anbefalte innlegg

Hadde en tur fra London til NY i min nye fugl. Selvsagt Concorden :D

 

 

 

Conco_TO.png

Climbing

 

 

Conco_nerme.png

Vi nærmer oss cruise, men det er mye igjen!

 

Conco_PAX.png

Lite vindu men du ser nesten 60,000 fot under deg!

 

Conco_PFD.png

Se der ja! Nå kommer det seg!

 

Conco_Beauty.png

Lovely! Elsker Concorden. Som Anders Moen har sett på flightene mine går det ikke perfekt enda men det kommer seg.. ( Sant Anders? )

 

conc_forskjell.png

Liiten forskjell ja :D

 

Conco_App.png

Da er vi på vei ned mot JFK.

Fikk ikke noe av landingen siden jeg fokuserte litt på å lande i litt lagg.

 

Conco_Thx.png

I'd love to see that IRL.. :(

 

Conco_Gate.png

Concorde på gate nå :D

 

Takk som valgte å se på emnet så håper jeg på kommentarer. Er en av mine første serier så ikke vær for hard ;)

 

Så avslutter jeg tråden med dette bilde av Concorde i BAW sitt old livery.

conco_ba_old.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny fugl, og vel overstått dam-hopp Joakim! :)

 

Bildene minner meg om at jeg ikke har vært bak i kabinen enda (har ikke hatt tid... :grin: ). Er det å snu hodet fra wing-view, eller hva trykker man på for å få den view'en du har der?

 

I virkeligheten brukte angivelig piloter hos BA ca 6 mnd på å konvertere til Concorde. Det var typisk meget erfarne piloter på feks Boeing 767 i utgangspunktet. Så at ikke alt går perfekt i starten er ikke akkurat noe å skamme seg over, det er mye nytt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go into VC and open the cabin door by clicking the door handle or the door itself.

 

To go forward: Ctrl + backspace

To go backward: Ctrl + enter

To go left: Ctrl + shift + backspace

To go right: Ctrl + shift + enter

To go up: Shift + enter

To go down: Shift + backspace

 

Just have a play around with those key's and you'll get used to it in no time. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja sant det Paul-André, de kan vel faktisk fly tur/retur innen røkla er fremme. Rekorden er på ca 2.50 (husker ikke nøyaktig), men vanligvis noe rundt 3,5 timer. På grunn av smellet fra lydmuren kunne man heller ikke bare fleske på før man var ute over havet. :)

 

Andrè Amundsen

Når ble denne teknologien og maskinen laget? På 60-tallet? Var veldig vanskelig cockpit og se ut fra? Og mange knapper og holde styr på? hehe

Ja, man brukte mange år på utviklingen, men det fløy første gang i 1969, og ble satt i rutetrafikk i 1976.

 

Utsyn fra cockpit er ikke det beste, relativt høyt dashbord, og med nesen + det yttre glasset oppe ser man veldig lite rett forover. Siden flyet tar av og lander med ekstrem AOA og høy pitch (hhv 13,5 og 11,5 grader pitch ved takeoff/landing) må man strekke halsen litt i simmen. Hvis man flyr med 2D paneler har de laget det slik at viewpoint endrer seg automatisk når nesen felles ned. Flyr man i 3D må man heve synspunkt litt for å se noe, men det går veldig greit.

 

Mange knapper var det forsåvidt i alle fly fra denne tiden, men Concorde var ekstrem både fordi det var stappet inn det ypperste av teknologi, og fordi det er en hel masse ekstra systemer som var nødvendig for å kunne fly supersonisk ruteflyvning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...