Joakim Hagen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hadde en tur fra London til NY i min nye fugl. Selvsagt Concorden Climbing Vi nærmer oss cruise, men det er mye igjen! Lite vindu men du ser nesten 60,000 fot under deg! Se der ja! Nå kommer det seg! Lovely! Elsker Concorden. Som Anders Moen har sett på flightene mine går det ikke perfekt enda men det kommer seg.. ( Sant Anders? ) Liiten forskjell ja Da er vi på vei ned mot JFK. Fikk ikke noe av landingen siden jeg fokuserte litt på å lande i litt lagg. I'd love to see that IRL.. Concorde på gate nå Takk som valgte å se på emnet så håper jeg på kommentarer. Er en av mine første serier så ikke vær for hard Så avslutter jeg tråden med dette bilde av Concorde i BAW sitt old livery. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Aah fantastisk pent! :grin: Fulgte litt med deg på "TV"'n igår, gøy å se på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Åh Dette var pene bilder! Hva skulle en verden uten concorde være? Meget pent! Var den vanskelig å fly? (mye å passe på osv..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Gratulerer med ny fugl, og vel overstått dam-hopp Joakim! Bildene minner meg om at jeg ikke har vært bak i kabinen enda (har ikke hatt tid... :grin: ). Er det å snu hodet fra wing-view, eller hva trykker man på for å få den view'en du har der? I virkeligheten brukte angivelig piloter hos BA ca 6 mnd på å konvertere til Concorde. Det var typisk meget erfarne piloter på feks Boeing 767 i utgangspunktet. Så at ikke alt går perfekt i starten er ikke akkurat noe å skamme seg over, det er mye nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Go into VC and open the cabin door by clicking the door handle or the door itself. To go forward: Ctrl + backspace To go backward: Ctrl + enter To go left: Ctrl + shift + backspace To go right: Ctrl + shift + enter To go up: Shift + enter To go down: Shift + backspace Just have a play around with those key's and you'll get used to it in no time. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Denne skal kjøpes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Aha, dørhåndtaket ja, hvem skulle trodd... Stusset litt på at døren var åpen på bildene dine, men da skjønner jeg hvorfor. Gjelder vel å ikke låse seg ute når man er bak der en tur. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè Amundsen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Når ble denne teknologien og maskinen laget? På 60-tallet? Var veldig vanskelig cockpit og se ut fra? Og mange knapper og holde styr på? hehe Fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Skal bli tøft når folk melder seg på Cross the Pond med den der :grin: Noen vil komme fort fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hehe, ja sant det Paul-André, de kan vel faktisk fly tur/retur innen røkla er fremme. Rekorden er på ca 2.50 (husker ikke nøyaktig), men vanligvis noe rundt 3,5 timer. På grunn av smellet fra lydmuren kunne man heller ikke bare fleske på før man var ute over havet. Andrè AmundsenNår ble denne teknologien og maskinen laget? På 60-tallet? Var veldig vanskelig cockpit og se ut fra? Og mange knapper og holde styr på? hehe Ja, man brukte mange år på utviklingen, men det fløy første gang i 1969, og ble satt i rutetrafikk i 1976. Utsyn fra cockpit er ikke det beste, relativt høyt dashbord, og med nesen + det yttre glasset oppe ser man veldig lite rett forover. Siden flyet tar av og lander med ekstrem AOA og høy pitch (hhv 13,5 og 11,5 grader pitch ved takeoff/landing) må man strekke halsen litt i simmen. Hvis man flyr med 2D paneler har de laget det slik at viewpoint endrer seg automatisk når nesen felles ned. Flyr man i 3D må man heve synspunkt litt for å se noe, men det går veldig greit. Mange knapper var det forsåvidt i alle fly fra denne tiden, men Concorde var ekstrem både fordi det var stappet inn det ypperste av teknologi, og fordi det er en hel masse ekstra systemer som var nødvendig for å kunne fly supersonisk ruteflyvning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Fin serie, Joakim Helt klart en fantastisk maskin, jeg har blitt bitt av basillen jeg også. Descender i skrivende stund ned mot LHR fra JFK, min andre tur med denne dama (Fløy motsatt vei i går) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè Amundsen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Takk for mye informasjon Veldig fine bilder også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Haha Meese, du fikk den til ja.. Thats good! Takk for alle kommentarer på det jeg kan kalle min første serie av bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.