Gå til innhold

bygge depron 6mm depron fly F18 SCALA PDF filer


J S

Anbefalte innlegg

hei ser lit på dene tråden men jeg lurer på hvor man får tak i såne fly f18 man bygger de selv ? www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=425524

men osen skifte papir størelse Scala 166% på PDF for flyene veit du osen man gjør dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depron får du kjøpt på de fleste store byggevarehusene.

 

Tror ikke jeg ville ha begynt med den størrelsen du linker til, skal nok litt mere kunnskap til å bygge modellfly generelt en det hører ut til at du har.

 

Men på PARKJETS finner du mange tegninger på depron jets som er veldig enkle å bygge. Der får du printbare tegninger i rett størrelser.

 

Depron er ikke dyrt, så det er morsomt å skjære og lime modeller. Appropos lim, du trenger egnet lim til depron, mange limtyper smelter depronen, så forhør deg med lokal rc/hobby-sjappe.

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. LINK

 

2. du kan lage hva du vil hjemme. Men som jeg nevnte litt tidligere, tror jeg du vil møte noen problemer med å bygge dette flyet i samme størrelse som karen i linken du startet med.

 

Om du vil bygge en skala look-alike F/18 i depron, start med en tegning herfra 3dfoamy.Disse kan du printe ut hjemme.

 

 

3: Se punkt 1.

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en diskusjon :sick:

Ikke for å ta noen her, men jeg synes denne diskusjonen er er bare ett veldig godt eksempel på "forsøpling" av dette fora.

 

Det er greit at man har trøbbel med å skrive reint, men når det også gjelder å lese, så blir det hele ganske så tragi-komisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med PDF mener du sånt vanlig pdf-dokument?

 

Hvis det er det, så gjør jeg med Adobe Reader versjon nr. 9 installert at jeg bare trykker på + eller - knappene rett til venstre for et vindu som viser prosentstørrelse av dokumentet (er på samme linje som print-knappen, søk-etter osv.).

 

Tar forbehold at jeg forstod hva riktig hva du mente med PDF. Er det noe avanserte modellflygreier eller en forkortelese for noe annet i avansert i den leia så har jeg kanskje dri... meg litt ut. Men tanken bak var i hvertfall god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår deg rett ville jeg gjort det på denne måten (og det er helt gratis).

Skriv ut PDF-tegningene i A-4 format. Så tegner du opp et nøyaktig rutenett 2x2 cm på hver tegning.

På et nytt stort ark lager du et nytt rutenett hvor hver rute er omtrent 3,3 cm. Så begynner du i rute 1 og tegner opp linjene slik du ser dem på PDF-tegningen i rute 1. Litt jobbing, og du har forstørret tegningene dine. Klipp ut og legg på depronplatene for videre bearbeiding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...