J S Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 hei ser lit på dene tråden men jeg lurer på hvor man får tak i såne fly f18 man bygger de selv ? www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=425524 men osen skifte papir størelse Scala 166% på PDF for flyene veit du osen man gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er ikke forbudt å lese gjennom innlegget sitt før man klikker "fortsett"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 "endret" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 ingen som kan komme med et svar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Depron får du kjøpt på de fleste store byggevarehusene. Tror ikke jeg ville ha begynt med den størrelsen du linker til, skal nok litt mere kunnskap til å bygge modellfly generelt en det hører ut til at du har. Men på PARKJETS finner du mange tegninger på depron jets som er veldig enkle å bygge. Der får du printbare tegninger i rett størrelser. Depron er ikke dyrt, så det er morsomt å skjære og lime modeller. Appropos lim, du trenger egnet lim til depron, mange limtyper smelter depronen, så forhør deg med lokal rc/hobby-sjappe. Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 hehe jeg har bygget 3 fly alerede av depron en f18 uten skala men skal nå bygge skalan av f18? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Da er tipset; ta med PDF`en til ALLKOPI eller lignende å be om en print i den størrelsen du vil ha. Du får holde oss oppdatert. Pål EDIT: ellers så har du denne til 600 kroner LINKETYLINK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 1. ALLKOPI hva er det? 2. kan jeg ikke lage dete hjemme med størselse? 3. jeg bor på kløfta er det noen plass har eller i jesheim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 1. LINK 2. du kan lage hva du vil hjemme. Men som jeg nevnte litt tidligere, tror jeg du vil møte noen problemer med å bygge dette flyet i samme størrelse som karen i linken du startet med. Om du vil bygge en skala look-alike F/18 i depron, start med en tegning herfra 3dfoamy.Disse kan du printe ut hjemme. 3: Se punkt 1. Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 hmm allkopi koster det penger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Allkopi ligger med Mcdonalds på gardermoen, Jonas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 ok hva kan dem gjøre for meg? koster det penger? for støresle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 http://www.allkopi.no/ Hvis du går inn på linken, så kan du trykke på "Om oss" så finner du ut av hva de kan gjøre for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 ok men koster det noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Sansynligvis, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 ok veit du hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ring ditt og spør da vel. Ingen av oss veit om noe sånt. (tror jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 hei kan noen har vite osen man endrer zoom støresle på PDF? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Fossen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Mulig at jeg misforstår deg, men mener du å skifte størrelsen på arket? Da bare endrer du der jeg har ringet rundt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Herregud for en diskusjon :sick: Ikke for å ta noen her, men jeg synes denne diskusjonen er er bare ett veldig godt eksempel på "forsøpling" av dette fora. Det er greit at man har trøbbel med å skrive reint, men når det også gjelder å lese, så blir det hele ganske så tragi-komisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Med PDF mener du sånt vanlig pdf-dokument? Hvis det er det, så gjør jeg med Adobe Reader versjon nr. 9 installert at jeg bare trykker på + eller - knappene rett til venstre for et vindu som viser prosentstørrelse av dokumentet (er på samme linje som print-knappen, søk-etter osv.). Tar forbehold at jeg forstod hva riktig hva du mente med PDF. Er det noe avanserte modellflygreier eller en forkortelese for noe annet i avansert i den leia så har jeg kanskje dri... meg litt ut. Men tanken bak var i hvertfall god. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 nei for printing zomme pdf også tryk ctrl+P også endre størelse zomm noen som veit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Dahle Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvis jeg forstår deg rett ville jeg gjort det på denne måten (og det er helt gratis). Skriv ut PDF-tegningene i A-4 format. Så tegner du opp et nøyaktig rutenett 2x2 cm på hver tegning. På et nytt stort ark lager du et nytt rutenett hvor hver rute er omtrent 3,3 cm. Så begynner du i rute 1 og tegner opp linjene slik du ser dem på PDF-tegningen i rute 1. Litt jobbing, og du har forstørret tegningene dine. Klipp ut og legg på depronplatene for videre bearbeiding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 arket er i flere ark som skal tepes sammen men jeg vil doble størelsen på flyet med støre ark eller doble prosent til 166% mere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Dahle Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvis du øker rutestørrelsen til 4 cm, blir alt dobbelt så stort. Prøv det ut, så ser du det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jonas, det du vil gjøre kan så vidt jeg vet ikke gjøres i Acrobat Reader. For å skalere opp en "tile"-tegning må du rett og slett dele opp ensiderstegningen på nytt i en annen scala. Finner du ikke en tegning i en annen scala må du gjøre som Kjell foreslår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 jeg mener dette noen som veit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Sliter veldig med å forstå hva du mener, men tviler på at du kan zoome inn så utskriften blir fordelt på flere ark på samme måte som de en tiled-plan som består av flere A4-ark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 jeg mener zomme in så det blir flere A4 ark, Lager meg et lite seilfly i mens skal da noen bilder av den ferdige F18 i liten støresle skal ha støre veit du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Vær så snill å les over innleggene dine før du poster. Da kan det kanskje ann å forstå hva du mener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.