Tom Knudsen Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Lar bilde snakke for seg selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Utrolig tøft! Jeg har hørt mye om slike vingetester, men har aldri sett verken bilder eller video av en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Svendsrud Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 bilde har vært posta her før for en ukes tid siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonny Wahlvåg Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Sier du det ja. Det var meget kjekt å vite, det betyr jo at jeg slipper å lese denne tråden da... Alltid hyggelig og velkomment med gamle og nye poster for min del i allefall. Angående dette bildet så er det langt fra min fatteevne at fly er i stand til å takle så store påkjenninger, fantastisk får man si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Imponerende! Strekker de vingene til breaking point, eller stopper de ved en gitt faktor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Vingene blir overbelastet, og kan ikke brukes etterpå... derfor kjøres de normalt helt til de knekker... når de først er ødelagt, kan man like gjerne se hvor langt det går. De skal tåle minimum 1.5x 2.5G => 3.75G [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sA9Kato1CxA Her er litt mer heftig testing (flutter test), som skjer i luften: [video:youtube] Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Stilig! Har sett en annen vingetest på youtube av en eller annen boeing, voldsomt mye energi som utløses når noe sånt endelig brister. (Men Tom, hvor er kildehenvisningen? :grin: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 http://gizmodo.com/5513584/trying-to-break-an-airliners-wings?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+gizmodo%2Ffull+%28Gizmodo%29 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.