Gå til innhold

Starte virtuelt display team


Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

Dette er ikke noen enkel sak å lære. Spesielt ikke med high performance jets. Vi trenger nok å begynne med elementær formasjonsflyging og jobbe oss oppover. Jeg må være så ærlig å innrømme at jeg kan nada om dette så vi trenger noen eller noe som kan lære oss det. Samtidig ser jeg på det som en selvfølge at vi bruker Lock-On som plattform.

 

Utenom det så er det vel mest naturlig at vi som NATO land bruker F-15, selv om SU-27 har bedre egenskaper, eller hva mener dere?

 

Håper noen tar det som en utfordring og slenger seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle startes noe slikt, så er det en bedre ting å benytte et av de russiske flyene. Dette mest med tanke på at Flightmodel'en er relativt mye bedre enn den du finner på F15/A10 foreløpig.

 

Men ja, dette kunne vært artig å se om vi fikk til. Jeg har FC2.0 på lista mi, men som nevnt i en annen tråd må jeg bli ferdig med stick/throttle-prosjektet mitt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hmmm, spennende idè ?!?! Jeg har flydd både Falcon4, LockOn, Black Shark, hele IL2 serien m.m.m. men har nå redusert flytiden til kun FSX. Sommeren har dessuten utendørsprio, men vi får se til høsten, kanskje man lar seg friste til litt display-lek i sørvestkulingene :grin: .

 

PS. vi hadde lenge en warbird-gruppe som trente formasjonsflyvning i FS9 / MP. Det var fantastisk gøy, og vi har såvidt vært borti det samme i FSX. På den nye FLG-serveren flyter MP silkemykt, hva med noen oppvarmingsturer i FSX, ...... eller er det bare FC2 som gjelder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtual Blue Angles flyr jo en F-18 mod basert på F-15C så vidt jeg vet, så det er ikke noe i veien for å fly vestlig. Men jeg er åpen for å fly russisk hvis det er ønskelig. Jeg innser at de russiske flyene er hakket vassere hva flyegenskaper angår.

 

Men jeg ser ikke noe poeng i å bruke FSX når man har Lock-On. Lock-On har mye mer avansert simulering av flyegenskaper. Hvorfor kjøre Lada når man har en Ferrari i garasjen? Lock_on har også en mye mer presis og mykere plassering av fly i multiplayer. Alt i alt er Lock-On et langt bedre redskap til snittflyging, formasjonsflyging og displayflyging. Noe som også Virtual Blue Angles konkluderte med når de valgte Lock-On som plattform for deres aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med både Eivin og Ernst her. FSX er et greit startpunkt, men personlig, og spesielt om det skal flys russisk, så er nok Lock On et bedre valg. Mye på grunn av hvordan nettopp de russiske flyene oppfører seg. Både Su27 og Su33 krever kontinuerlig trimming i lufta, og det er egentlig like greit å venne seg til å gjøre dette fra starten av.

 

FSX er nok kanskje enklere mye på grunn av at man har et større utvalg av fly å velge mellom. Og uansett, det er jo fullt mulig å ha et displayteam for hver sim :) Ser for meg at konkurransen mellom de to team'ene vil bli relativt heftig :D

 

Synd man ikke kan fly en F5 med en god flightmodel i Lock On. Hadde vært kult å se Flying Jokers (eller hva nå engang den norske gjengen fra 60/70-tallet het) igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Flying Jokers hadde vært knall :)

 

Det største problemet jeg ser med å bruke FSX til noe slikt er at man da ofte må investere i en haug med nye add-ons for at alle skal ha de samme maskinene, det samme sceneryet osv. Og skulle man eventuelt ha deltatt på noe ala VFAT så måtte jo alle som skulle se på hatt de samme add-onene (med mindre ting skulle streames).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokers høres bra ut.

 

Ang plattform:

 

MSFS er bra til mye men ikke til vårt bruk her. Simulering av flyegenskaper er ikke MSFS sin styrke. I Lock-On kan du virkelig fly fletta av flyet på en helt annen måte. Der er Lock-On, eller Pacific Fighters for den saks skyld, overlegent. MSFS simulerer fortsatt stalls på bakgrunn av airspeed og ikke AoA som er realistisk. Slow flight, stalls, spins, tailslides ja tilogmed cobra manøver kan du gjøre i Lock-On. Lock-On er også overlegent på nettverkskode, noe som gjør multiplayer oppplevelsen mye mer presis. Husk: Vi skal jo fly 30 cm fra hverandre i stor hastighet. Jeg har flydd tett formasjon med folk med verdens skraleste linjer som har ligget helt stabilt på vingen min mens de hopper rundt som kaniner i MSFS. I tillegg så har du damage-modelleringen som virkelig påvirker flyet på en realitisk måte. Du kan feks miste en bit av stabiliseren eller rudder og må trimme flyet deretter. Og når du treffer noe så sier det pang. ;)

 

Går du inn på forumet til Virtual Blue Angles, eller på DCS sine sider kan du lese om dette i detalj. De valgte Lock-On til sin aktivitet og det er det en veldig god grunn til.

 

Den som vil kan sjekke fakta og jeg ser ikke noen grunn til å diskutere dette noe nærmere siden dette er en tråd for oss vil bruke FC2 og ikke FSX til displayflyging.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi prøve å fly litt i kveld da? F.eks fra rundt 20:00 og utover? Jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre med server foreløbig, Erlend Larssen og jeg har prøvd oss litt frem i helga, men Erlend fant ikke serveren som jeg satt opp, og jeg fant ikke hans. Men det for vi sikkert en ordning på, eventuelt er det sikkert noen freeflight servere som vi kan bruke til å øve litt på formasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Gammel post, sorry, men kunne ikke la være å svare på denne posten.

 

Om dere fortsatt er interisert i å lage et formasjons team i lockon FC/FC2, så har jeg F-5A og F-5B modell liggende klar til å brukes for lockon (Flying Jokers). Om dere trenger hjelp med å komme i gang, så kan dere ta dere en tur innom oss i Virtual Red Arrows, så kunne dere joinet en av våres treninger for å se hvordan ting funker.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...