Gå til innhold

NAX A330-300 Paint!


Anbefalte innlegg

heihopp!

Jeg har tatt meg den store frihet til å painte Norwegians kommende A330. Jeg har jo ingen info om hvordan den kommer til å se ut eller noe, men tenkte bare å gjøre det for morroskyld :)

Ettersom at jeg er ganske ny innen painting må jeg spørre om noe:

Hvordan kan jeg få en sterkere rødfarge i painten, altså en mere skinnende effekt. jeg bruke PS.

 

uansett, her kommer noen bilder, og painten er lastet opp på Flightsim.com

 

NAXA332.png

 

NAXA330.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lekkert ^^ Men kanskje rødfargen bør gå litt lenger bakover på kroppen? Så litt butt ut i nesa liksom.. :P

 

For å gjøre områder blankere* åpner du texture-filen i DXTBmp og under der det står 'Alpha Channel' trykker du 'Send to editor' (hvis du har valgt Photoshop som editor).

DXTBmp1.jpg

 

Når Photoshop er åpnet får du nok opp et helt hvitt bilde. Dette er alphachannelen som bestemmer "blankheten" på flyet. Nå trykker du på det feltet hvor man velger farge (1) og nå endrer du der det står 100% til for eks. 95%. Da blir blankheten 100%-95%, altså 5%. Trykk OK, velg malingspannet og fyll hele arket med den fargen du har valgt.

DXTBmp2.jpg

 

Trykk CTRL+S for å lagre

 

Gå tilbake til DXTBmp og trykk 'Refresh after edit' og alphachannelen du har redigert blir lastet inn. Sjekk også at ingen av boksene under er haket av.

DXTBmp3.jpg

 

Nå trykker du 'File' > 'Save' og overskriv den gamle texture-fila.

 

Gjør dette med alle filene du ønsker polert ;)

 

Om du skal gjøre bare nesen blankere (noe jeg ikke tror lønner seg) så må du gjøre bare det området du skal gjøre blankere, grått. Tja, om du forstod det.. xD

 

Men prøv å gjør det sånn du, start med 95% - Det gir sikkert nok refleksjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir umulig fotorealistisk

 

Ingen ting er umulig, det tar bare lenger tid og resultatet blir ofte ikke fotorealistisk..

 

Beste er å tegne alt for hånd, det var foruten å være mer krevende både mer gøy og lang mer likt, særlig om man bruker originale fonter, logoer, bilder osv.

 

Hvor realistik man ønsker det i FS er høyest fordelt mellom massene men helt klart et must for de mest forelskede FS fan. Hvor bra det blir med å lime et bilde over en modell blir jo en annen sak uten tvil.

 

Med andre ord, alt er opp til vurdering, men som alle mine paint som min erfaring (for hva det er verdt igjen) synes jeg nok at et håndmalt fly er på sin side langt mer realistisk og til dels langt mer inspirerende å fly med i FS.

 

Dessuten er det jo inspirerende for painteren å se andre fly sine malte fly..

 

Til info og med bilde av NAX 330 som referanse så tror jeg også her man må klippe å lime litt ekte bilder inn, temmelig vanskelig å tegne dette for hånd i PS/CS

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...