Gjest Aleksander Milde Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Fikk det faktisk til etter lang trening! Helt utrolig stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Når du sitter klar foran monitoren: 1) Lukk høyre øye, og hold venstre hånd foran ditt venstre høye slik at du kun ser høyre halvdel av skjermen. 2) Gjør så det motsatte slik at du kun ser venstre halvdel av skjermen med høyre øye. 3) Skjel til du ser bildet Dette skal vel få de fleste til å kunne se; og i tillegg så er det mye lettere også for de som alt har sett 3d-effekten, til å opprettholde skjelingen når scenene byttes. Samtidig går det an å se litt klarere på denne måten Geir Finstad; jeg trodde det samme inntil jeg prøvde dette ovenfor. Det tok litt tenking til men det funka til slutt. Likevel foretrekker jeg nok 3D-briller i stedet for å sjele hele tiden. Plutselig blir man slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 ikke sammenlingbart.....belive me :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Detta var passe stilig, selv om det tok sin tid Geir, du er nok ikke eksepsjonel innen utprøving av 3D-briller, du er trossalt på et forum med noen tusen personer som mer eller mindre kan gå under kategorien "nerd" Enig i at 3D-film med kvalitetsutstyr og briller er bedre, men dette var heller ikke dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ha! Veldig kult! Skjønte ingenting først jeg, men så plutselig så jeg det i 3d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Btw: hvordan kan man lage slike bilder og filmer? FAQ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg prøver denne teknologien lenge før du i det hele tatt hører om det, det er jeg rimlig sikker på. Men smakes er som baken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Btw: hvordan kan man lage slike bilder og filmer?FAQ? smile "Tag your video with yt3d:enable=true" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Da er det nok bare deg Tom Jepp, skeive hornhinner, -8,50 på ene øye og -4,50 på andre (gulp) Gratulerer med dagen Tom! Synd at du ikke får sett det for er virkelig en opplevelse! Takk så mye! Tror jeg så gjerne.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Er nok værre enn som så Cristopher! Først og fremst trenger du et 3D-kamera: Å lage bilder er enklere. Da kan du bruke et helt vanlig kamera og ta først ett bilde av en ting og så flytte kameraet 5-10 cm til siden -UTEN Å VRI DET!!- og ta et bilde til. Nå lager du et nytt ark i paint eller photoshop og plasserer de to bildene rett ved siden av hverandre - og vips, du har et "cross-eye" 3D bilde Edit: gratulerer med dagen Tom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Det kamera er vel sånn de filmer 3D til de nye 3D tv'ene med. Tviler på at denne fyren bruker noe sånt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Er nok værre enn som så Cristopher! :whistle: hehe, ja hva vet jeg? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvis noen finner flere slike filmer så si ifra! Veldig kult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Man kan jo evt. bruke to kameraer eller så finnes det et slikt webkamera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Tok med meg kamera mitt og prøvde og lage et selv, gi meg eg lyd hva dere syns om denne? Synes selv eg fikk en bra effekt på bilde. Litt større: Fremdeles å krysse øynene som gjelder. Mvh Tommy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Den var fin den Tommy! Fin effekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Lekkert Tommy :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 seriøst, ser jo ikke en dritt jeg he he.. Men kan da ikke være vanskelig å lage dette, ta et bilde og kopier det og lim inn ved siden av, bingo.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Men kan da ikke være vanskelig å lage dette, ta et bilde og kopier det og lim inn ved siden av Man må flytte kameraet litt til siden, og fremdeles fokusere på samme punktet. Sånn at det blir et lite avvik mellom bildene. da får du en sånn 3d effekt ut av det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Komme på besøk til meg du Tom, så skal du få se på 3D, dette tullet her kan knapt kalles 3D. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Et bilde fra Vatsim nå.. Full størrelse: http://i256.photobucket.com/albums/hh172/Even1992/PMDG-3D-2.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Veldig stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Dagens 767 gjør seg klar for pushback. Destinasjon: Lanzarote http://i256.photobucket.com/albums/hh172/Even1992/LVLD3D.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Man kan jo bli litt merkelig i blikket etterhvert.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Komme på besøk til meg du Tom, så skal du få se på 3D, dette tullet her kan knapt kalles 3D. Den er grei Geir, tar med briller http://www.itavisen.no/838398/naa-kommer-universelle-3d-briller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ekte 3D får du kon dersom du kjøper solbriller, eller andre briller, trykker ut glassene. Vær forsiktig så du ikke får kutt i finger'n. Når brillene mangler glass/plast: Voila! Ekte 3D! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Trenger ikke ta med briller gitt. Og de brillene jeg har ser ut som vanlige briller alla rayban etc. Det er to måter og generere 3D på min skjerm, en 46 tommer. enten benytte pc med spesial filmer, da kommer 3D 2 meter ut av skjermen i full HD, eller slik som jeg gjorde i OL. Da så vi OL i 3D på NRK, da benyttes 3D prosessorene i skjermen, men det må være HD( eller vanlig film fra Blueray). Samme som jeg bruker i FSX. Og det blir skikkelig 3D. Jeg er så heldig at jeg har en jobb hvor jeg får se og vurdere teknologi lenge før dere nerder i det hele tatt leser om dette, og tro meg denne 3D dere opplever i hodet deres, er ikke annet en slitsomt, langt i fra 3D slik det kan være på 4 generasjons skjermer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Men forstå no meg riktig da Geir. Jeg lagde jo ikke denne posten for å vise at jeg har funnet en revolusjonerende 3D effekt. Meningen var bare å vise noe fasinerende. Det er en ganske kul følesle å se slikt i 3D av to vanlige bilder og ikke noe mellomledd til øynene. Selvfølgelig er det du sitter med en helt annen verden, men du kan ikke si at dette ikke er 3D for det er det jo. Du må huske at ingen ser dette likt. Noen får en bra effekt ut av det, mens noen ser det ikke så tydelig. Hjernene våre er ikke like og bildene blir forskjellig fra person til person. Noen klarer ikke å få til 3D effekten. Noen ser det, men uskarpt. For noen blir dette sylskarpt. Jeg drømmer om å sitte med det utstyret du har, men akkurat nå er ikke det aktuelt. Å si at du tester utstyr som vi ikke en gang har lest om er vel å ta litt hardt i. Det er ikke mye ny teknologi på vei som ikke har vært snakket om eller diskutert på nettet bare mens det enda er tegninger på ett papir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Gleder meg allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Min intensjon var og tilføre at dette ikke er i nærheten av og være representantivt som 3D, som en opplysning. Og jo jeg sitter relativt tett på og regnes kansje som en av de mest kompetente i verden innen Digital Signage, og skjermteknologi er et av elementene her, so jo jeg vet litt om dette. Så det var en ren opplysning fra min side. Men jeg kan da holde munn jeg, no probs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.