Gå til innhold

FS video i 3D uten 3d briller


aleksander rødland

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Når du sitter klar foran monitoren:

1) Lukk høyre øye, og hold venstre hånd foran ditt venstre høye slik at du kun ser høyre halvdel av skjermen.

2) Gjør så det motsatte slik at du kun ser venstre halvdel av skjermen med høyre øye.

3) Skjel til du ser bildet

 

Dette skal vel få de fleste til å kunne se; og i tillegg så er det mye lettere også for de som alt har sett 3d-effekten, til å opprettholde skjelingen når scenene byttes. Samtidig går det an å se litt klarere på denne måten :)

 

Geir Finstad; jeg trodde det samme inntil jeg prøvde dette ovenfor. Det tok litt tenking til men det funka til slutt. Likevel foretrekker jeg nok 3D-briller i stedet for å sjele hele tiden. Plutselig blir man slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta var passe stilig, selv om det tok sin tid :)

 

Geir, du er nok ikke eksepsjonel innen utprøving av 3D-briller, du er trossalt på et forum med noen tusen personer som mer eller mindre kan gå under kategorien "nerd" ;) Enig i at 3D-film med kvalitetsutstyr og briller er bedre, men dette var heller ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg prøver denne teknologien lenge før du i det hele tatt hører om det, det er jeg rimlig sikker på. Men smakes er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok værre enn som så Cristopher! ;)

 

Først og fremst trenger du et 3D-kamera:

3dpanny-thumb-550x315-16675.jpg

 

Å lage bilder er enklere. Da kan du bruke et helt vanlig kamera og ta først ett bilde av en ting og så flytte kameraet 5-10 cm til siden -UTEN Å VRI DET!!- og ta et bilde til. Nå lager du et nytt ark i paint eller photoshop og plasserer de to bildene rett ved siden av hverandre - og vips, du har et "cross-eye" 3D bilde ;)

 

Edit: gratulerer med dagen Tom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Trenger ikke ta med briller gitt. Og de brillene jeg har ser ut som vanlige briller alla rayban etc. Det er to måter og generere 3D på min skjerm, en 46 tommer. enten benytte pc med spesial filmer, da kommer 3D 2 meter ut av skjermen i full HD, eller slik som jeg gjorde i OL. Da så vi OL i 3D på NRK, da benyttes 3D prosessorene i skjermen, men det må være HD( eller vanlig film fra Blueray). Samme som jeg bruker i FSX. Og det blir skikkelig 3D. Jeg er så heldig at jeg har en jobb hvor jeg får se og vurdere teknologi lenge før dere nerder i det hele tatt leser om dette, og tro meg denne 3D dere opplever i hodet deres, er ikke annet en slitsomt, langt i fra 3D slik det kan være på 4 generasjons skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forstå no meg riktig da Geir. Jeg lagde jo ikke denne posten for å vise at jeg har funnet en revolusjonerende 3D effekt. Meningen var bare å vise noe fasinerende. Det er en ganske kul følesle å se slikt i 3D av to vanlige bilder og ikke noe mellomledd til øynene. Selvfølgelig er det du sitter med en helt annen verden, men du kan ikke si at dette ikke er 3D for det er det jo. Du må huske at ingen ser dette likt. Noen får en bra effekt ut av det, mens noen ser det ikke så tydelig. Hjernene våre er ikke like og bildene blir forskjellig fra person til person. Noen klarer ikke å få til 3D effekten. Noen ser det, men uskarpt. For noen blir dette sylskarpt. Jeg drømmer om å sitte med det utstyret du har, men akkurat nå er ikke det aktuelt. Å si at du tester utstyr som vi ikke en gang har lest om er vel å ta litt hardt i. Det er ikke mye ny teknologi på vei som ikke har vært snakket om eller diskutert på nettet bare mens det enda er tegninger på ett papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Min intensjon var og tilføre at dette ikke er i nærheten av og være representantivt som 3D, som en opplysning. Og jo jeg sitter relativt tett på og regnes kansje som en av de mest kompetente i verden innen Digital Signage, og skjermteknologi er et av elementene her, so jo jeg vet litt om dette. Så det var en ren opplysning fra min side. Men jeg kan da holde munn jeg, no probs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...