Gå til innhold

Spottertur til Arlanda


Anbefalte innlegg

Siden noen andre skal på spottertur til Arlanda lørdag førstkommende har jeg også lyst til å dra, men jeg drar isåfall ikke med rutefly men privatfly (se link i signaturen for mere info).

 

Men jeg trenger folk med meg til å dele på flyutgiftene (vi deler likt), så dersom noen har lyst til å være med til Arlanda lørdag førstkommende for å spotte på fly så har jeg plass til 3 personer ekstra. Prisen blir rundt 1300-1400,- norske penger på hver dersom vi er 4.

 

Jeg flyr ifra Notodden men dersom du kommer ifra Oslo, Sandefjord eller andre steder går det greit.

 

Mail meg dersom du er interessert.

 

Turen er væravhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Andreas Skotner:

Lander du en tur på Jarlsberg da?

Er ikke bare-bare å lande på ENJB, Andreas... Det er en flyplass til "ikke almenn bruk", og da er det mange regler som gjelder...

 

Jeg siterer Jarlsberg Fritidsenter sin hjemmeside:

 

"Jarlsberg er registrert som "flyplass til ikke almenn bruk" og kan bare benyttes av personer som er registrert i det interne kontrollsystemet på Jarlsberg (IKJ), og som har kvittert for at Drifthåndbokens regler er forstått og vil bli fulgt."

 

Dette innebærer at om Tarjei ikke er registrert så får han ikke benytte ENJB...

 

[ 09-07-2002, 16:07: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen:

Prisen blir rundt 1300-1400,- norske penger på hver dersom vi er 4.

SAS tar vel ca 1450nok for en flight t/r OSL-ARN

På Jetweb koster det 800sek t/r.

 

Jeg bor bare 7 min unna (ja ok, vi kjørte fort da vi målte) "[blink]" så kanskje jeg kan komme en tur, dersom dama ikke har noen andre planer "[stikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth tok igrunn ordene ut av munnen på meg. Jeg er ikke registrert enda og ikke vet jeg om jeg blir det heller med det første så Jarlsberg er ikke noe alternativ for meg desverre.

 

Nå er det mulig og få tillatelse til en "besøkslanding" da, men jeg gidder ikke styre med det, Torp er jo forsåvidt et alternativ da, men dem stenger TIDLIG på lørdagen så landing der er også veldig problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmy: ja, jeg har aldri sagt at det var det billigste alternativet over, men det koster og fly, dessuten er det en stiv startavgift på Arlanda, tollen skal muligens ha penger osv. Prisen er regnet ut slik at totalsummen blir delt på 4, ergo jeg betaler like mye som de andre.

 

Dessuten får du ikke prøve "stikka" på turen over hos SAS, ikke får du sa bra utsikt heller, og antagelig får du ikke høre kommunikasjonen heller "[smil]"

 

[ 09-07-2002, 17:58: Endret av: Tarjei Lundarvollen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen:

Timmy: ja, jeg har aldri sagt at det var det billigste alternativet over, men det koster og fly, dessuten er det en stiv startavgift på Arlanda, tollen skal muligens ha penger osv. Prisen er regnet ut slik at totalsummen blir delt på 4, ergo jeg betaler like mye som de andre.

 

Dessuten får du ikke prøve "stikka" på turen over hos SAS, ikke får du sa bra utsikt heller, og antagelig får du ikke høre kommunikasjonen heller
"[smil]"

sant.. håper dere får en fin tur da "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Timmy Brandt:

quote:

Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen:

Prisen blir rundt 1300-1400,- norske penger på hver dersom vi er 4.

SAS tar vel ca 1450nok for en flight t/r OSL-ARN

På Jetweb koster det 800sek t/r.

 

Jeg bor bare 7 min unna (ja ok, vi kjørte fort da vi målte)
"[blink]"
så kanskje jeg kan komme en tur, dersom dama ikke har noen andre planer
"[stikk
7 MINUTER!!!!! FRÅN UPPLANDS-VÄSBY!!!! Får nog ringa männen med blå skjorta som nog gärna gör ett hembesök.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av PC Reithe:

7 MINUTER!!!!! FRÅN UPPLANDS-VÄSBY!!!! Får nog ringa männen med blå skjorta som nog gärna gör ett hembesök.

Det är ju inte mer än 18km eller nått till Arlanda härifrån då..

Dessutom, jag skulle hämta tjejen som kom med SAS, och vi var sent ute "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...