Gå til innhold

Trenger noen frekvenser ;)


Arne Øverland

Anbefalte innlegg

Først av allt må jeg bare spørre om det går greit å ta med seg en radioscanner gjennom security kontroll på flyplasser.

Skal til Nice i morgen via Oslo og Frankfurt i morgen, og for å korte ned evt. ventetid på de div. flyplasser kunne jeg tenke meg å ta med min lille Maycom AR108. Denne kan jo ligne litt på noe som kan oppfattes av security personell som en fjernkontroll for en bombe-sak. Stor flyplasser som EDDF er vel i terror beredskap, er ikke interesert i at ferien skal gå i vasken av en liten bagatell som en mindre terror anklage.

Hvis noen har noen vet noe må de gjerne gi beskjed.

(ikke meninger og hva de synes bør gå).

 

Av grunner nevnt ovenfor ønsker jeg da frekvenser til Frankfurt og Nice. Oslo har jeg på AIP.

 

Takker for svar! "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten smart scanner selv jeg tenkte å ta med til Paris men og ha med den i håndbagasjen sammen med walkman eller noe annet bør gå bra, sa lenge den ikke er påskrudd.

Ellers så har jeg alle de franske frekvensene som jeg har fått fra Vatsim France, gå til denne linken:

Franske frekvenser

 

God tur!

 

Glemte Frankfurt

Finner sikkert noe info her:

Frankfurt FIR

 

[ 05-07-2002, 01:43: Endret av: Baard Christensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "[smil]"

 

jeg har hatt med Uninden scanner'n min mange ganger igjennom diverse sikkerhetskontroller, (kan nevne i fleng, oslo,stavanger,bergen,trondheim,bodø,tromsø,aberdeen,stocholm, london/heatrow,kastrup,amsterdam,manchester.. som jeg kommer på i farta) og dem har aldri sett på den en gang.

 

Men derimot neglefila og neglesaksa til en kolega ble konfiskert i stavanger.

 

Jeg tror du er ganske så trygg der ja

 

Best regards

 

S A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å risikere moms og toll, ville jeg tatt med kvittering for å bevise at denne er kjøpt i Norge, eller fått den tollklarert før utreise. Ellers er det som de andre skriver her, fullt lovlig å ta den med i håndbaggasjen gjennom sikkerhetskontrollen. Og blir du stoppet, så referer til R&TTE-direktivet som sier det er lovlig å besitte slikt utstyr. Vær obs på at det i land utenfor Europa kan være andre regler.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...