Gå til innhold

Alder for Bakkemannskap i Norge?


Nicolai Meservy

Anbefalte innlegg

Tror det er 18 her i norge også, for jeg tror det er krav om at du må være innehaver av bil sertifikat. Er ikke sikker, men det er også noen regler som tilsier at folk under 18 år skal ikke utøve noen form for hardt fysisk arbeid. Og bakkemanskapene har en del slike oppgaver da. Men jeg er ikke helt sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Rune Trøftmoen:

Det har faktisk nesten ingen ting med at du trenger lappen for å bli ansatt..

 

Men.. av helt andre ting.. som sikkerhet, og forsikrings grunner.

 

Hilsen

Rune

Jo, du har rett der, men uansett må du kunne å kjøre for du må kjøre bagasje-vognene så det er en "requirement" for å bli en gang "considered for employment".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å kjøre bagsje trekkere med vogner trenger du ikke førerkort, men en kurs instruktør i SAS sa til meg at du skal offisielt ha truckfører bevis for å kjøre disse bagasje kjøretøyer..hvorvidt dette blir praktisert er en annen ting. Jeg jobbet lenge uten truckfører bevis i SAS.

 

Det at SAS krever førerkort er fordi det sikrer oppmøtet på arbeisplassen, og til utkjøring av lost bagasje (rush-bagasje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten trekkes ofte bagasjevogner av vanlige pickup-biler med grønne skilter. Da duger kun førerkort kl.B.

 

Men generelt bør man være minst 21 år for å være attraktiv som arbeidssøker. 18-åringer har en tendens til å sykemelde seg om de har vondt i viljen, skal se fotball på tv osv, eller de blir liggende i senga hvis de ikke gidder å stå opp. I tillegg er mange arbeidgivere redd for sine verdier, personer under 21 viser ofte mangel på å ta vare på dette. Jeg ville f.eks ikke satt en 18-åring inn i en bil som tilhører mitt firma...

 

Beklager, men slik er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...