Tom Arild Hansen Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hallo hallo! Familien skal på en skikkelig familietur til Gran Canaria i sommer, og vi har ventet lenge med å bestille hjemreise for å se om prisene ville bli lavere. Vi er åtte stykker og da vil en reise fra Gran Canaria til Oslo alene komme på 24.000,- med SAS. Har i dag sjekket opp litt andre muligheter, og har nå funnet følgende: 8 stk fra Gran Canaria til Madrid med Air Europe: 2.824,- (inkl. skatt) 1 natt på hotell på flyplassen i Madrid: 2.700,- 8 stk fra Madrid til Rygge med Ryan Air: 4.305,- (inkl skatt) Til sammen altså cirka 10.000,- Spørsmålene mine er: Er dette skremmende billig? Blir vi sittende i en Piper Cub og humpe fra Gran Canaria til Madrid? Hva slags rykte har Air Europe? Og hva med Ryan Air fra Madrid? Ønsker gjerne å høre hva dere synes Det er forøvrig Gotogate og Ryan Air som har kommet opp med disse prisene. EDIT: Nå fant jeg ut at RyanAir også flyr Las Palmas-Madrid morgenen den 7.august. 3.500,- kr per pers. Da er kanskje det like greit, selv om avgangen er ganske tidlig (09:40). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hadde tatt Air Europa uten å blunke på ruten fra LPA til MAD ja. (Engelske "Air Europe" eksisterte tidligere, men hadde ikke noe med Air Europa å gjøre - de gikk forøvrig konkurs i 1991). Air Europa er et seriøst og stort selskap, har reist med dem flere ganger i rutesammenheng - de opererer også charter fra ulike flyplasser i Norge. På ruten fra LPA til MAD, opererer de fast med B737-800 på flightene: UX9018/UX9157/UX9171/UX9165. Visse flyvninger er de dog innom med A330-200 på denne ruten også,bla. er UX9165/UX9157 satt opp med A332 fra Gran Canaria til Madrid nå og da (som regel torsdager og fredager på sporadisk basis). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Takk for veldig nyttig info Lars Da blir det nok Air Europa. Takk igjen!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Om du velger Ryanair fra Las palmas ha i huet dette med transfer og eventuelle forsinkelser. Ikke att det nørdvendigvis skjer men du kan aldri vite. Selv hadde jeg tatt den natta i Madrid, om ikke for anna så for en kveld ute på en taverna med Tapas og Sangria Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Takk Per! Natt i Madrid blir det. Skal bestille med Air Europa fra Las Palmas. Men det blir Ryan Air fra Madrid til Rygge neste dag. Er det ikke å anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Air Europa anbefales! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg holder meg av prinsipp langt unna Ryanair, men om det er lommeboka som bestemmer så har du nok ikke så mange alternativer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er ikke noe problem å fly Ryanair (det heter Ryanair, ja ) så lenge man er oppmerksom på gebyrer og avgifter og alt dette når man bestiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.